Kako pristupiti elektroničkoj usluzi, kojom vjerodajnicom pristupiti elektroničkoj usluzi i kako otvoriti Osobni korisnički pretinac zanimalo je stanovnike Požege. Nakon Zagreba, Večernjakov digitalni bus posjetio je biser “Zlatne doline”, Požegu i otvorio svoja vrata na centralnom trgu. Na tom jedinstvenom baroknom mjestu, prepunom znamenitosti i kulturne baštine,svi zainteresirani mogli su uživati u veseloj atmosferi i druženju uz piće i grickalice, te su imali prilike postati e-Građani.
Svi zainteresirani mogli su, kao i u drugim gradovima na turneji, mogli saznati kako funkcionira sustav e-Građani, kako aktivirati e-osobnu, koristiti internet bankarstvo, kako elektronskim putem predati zahtjev za e-putovnicu ili e-vozačku dozvolu itd. Okosnica digitalne transformacije Republike Hrvatske je elektronička osobna iskaznica i kvalificirani certifikati koje izdaju AKD i MUP. Uz sve to građani su mogli besplatno preuzeti čitač osobnih iskaznica te na taj način ući u sve veću zajednicu e-Građana Hrvatske.
Smanjenje čekanja u redovima na šalterima, brža komunikacija s tijelima javne uprave i pouzdan, učinkovit sustav bili su neki od razloga zašto su se građani odlučili digitalizirati i educirati o prednostima koje su im na raspolaganju zahvaljujući modernoj tehnologiji i naporima svih uključenih u sustav. Mnoge je zanimala i usluga e-Novorođenče, koja ovom trenutku povezuje usluge prijave djece u matičnim uredima u maticu rođenih i knjigu državljana, prijavu djece u evidenciju prebivališta u Ministarstva unutrašnjih poslova, te prijavu djece na zdravstveno osiguranje i postavljanje zahtjeva za isplatu jednokratne potpore za novorođeno dijete u Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje. Postoji puno planova za unaprijeđenje servisa e-Građani, no da bi se to dogodilo preduvjet je Centar dijeljenih usluga. Kroz taj projekt, Apis kao partner Ministarstva uprave ima zadatak konsolidirati državnu informatičku infrastrukturu na način da ona bude brža efikasnija i sigurnija.
- Digitalizacija je vrlo važna jer na taj način javna uprava postaje učinkovitija. Smanjuju se nepotrebna čekanja na šalterima, ubrzava se korištenje digitalnih usluga kroz alate i sustav e-Građani. Mi taj sustav razvijamo i dalje, trenutačno imamo 61 uslugu na tom sustavu i želimo motivirati građane da čim više koriste taj sustav - rekao je ministar Uprave Ivan Malenica. Dodao je da nisu zadovoljni brojem građana koji koriste sustav e-Građani. U Hrvatskoj ga koristi 750.000 građana.
- Ako se sjetimo prije osam godina da su u naš sustav digitalizacijom uvedeni e-recepti, dakle tada su u samom početku bili i zastoji kod liječnika, a danas samo probajte zamisliti kakav bi bio život da morate danas svaki puta nositi sa sobom recept i nositi ga u ljekarnu da dignete lijekove. Dakle, puno je jednostavnije i puno je lakše. Tako i danas ovdje možete aktivirati elektroničku osobnu iskaznicu, ako to niste napravili prilikom izdavanja u MUP-u, možete dobiti digitalne certifikate. I ono što je važno naglasiti – često puta se pitamo šta će nam ta elektronička osobna iskaznica. Ona na sebi ima dva velika i važna certifikata – jedan je identifikacijski, drugi je potpisni. Znači sa tom elektroničkom osobnom iskaznicom na razini cijele Europske unije, možete se vjerodostojno najvišom razinom sigurnosti identificirati u sustavu i potpisati bilo koji digitalni dokument - smatra Bernard Gršić, državni tajnik iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.
- Dobrodošli u grad Požegu, ovo je jedna hvalevrijedna akcija jer tehnologije su svuda oko nas i ovo će olakšati svm našim sugrađanima da na vrlo jednostavan, brz i učinkovit način dođu do podataka i dokumenata koji su im potrebni. Nažalost, ne koriste svi tehnologije i sve ono što nam je na raspolaganju, stoga su ovakve akcije potrebne. I mi kroz aktivnosti našeg ureda radimo svaki dan i nastojimo približiti svojim sugrađanima što sve mogu preko ovog sustava obaviti, bez čekanja u redovima. Sve je danas ‘e’, mi smo u Europi, dakle sve je ‘e’ - izjavio je gradonačelnik Požege Darko Puljašić.