U riječkom škveru

Tanker “Verige” svjetska je klasa, ponos brodogradnje

verige
Foto: Goran Kovačić/Pixsell
1/5
05.03.2010.
u 16:39

Udio domaće industrije u novoizgrađenom brodu je 44 posto, a uvozne 56 posto. Da Hrvatska ima crnu metalurgiju, udio domaćega bio bi 65 posto.

U klasi brodova srednje veličine tanker “Verige” nosivosti 52.800 tona, koji su brodograditelji “3. maja” izgradili u osam mjeseci, najveće je moguće dostignuće – pohvalili su se jučer u riječkom škveru i poručili da je brod vrhunski hrvatski proizvod, koji treba sačuvati.

Gradnja tankera, koji će Uljanik plovidba iz Pule preuzeti sljedeći tjedan, škver je stajala 280 milijuna kuna, do kraja ožujka Puljani će platiti 25 milijuna dolara od prodajne cijene od 33 milijuna dolara, no da je tijekom gradnje bilo manje financijskih problema, bio bi završen i prije. Kao posebno važnim projektni tim naglasio je udio domaće industrije u gradnji – 44 posto je domaće proizvodnje 130 proizvođača, u što spadaju i glavni i pomoćni motori, a 56 posto je udio uvoza, od čega je pak najveći dio crna metalurgija, koje Hrvatska nema. Da je ima, udio domaćega bio bi visokih 65 posto.

Nabrajajući ove činjenice, projektanti i privremeni predsjednik uprave Edi Kučan još su jednom htjeli naglasiti važnost brodogradnje za hrvatsko gospodarstvo te najavili da su spremni i sposobni i za složenije brodove.

Komentara 2

MO
Morkin
22:34 05.03.2010.

Vezano za RI škverove i tehnološki napredne brodove ... Prije godinu dana pročitao sam u Vjesniku članak o tome kako je Kraljevica trebala upasti u posao izgradnje komponenti trupa čini mi se čak 14 teških fregata/lakih razarača za potrebe Fr. i It. mornarice. Navodno se radilo o gotovo polovici trupa brodova, koje bi se potom slali na konačno sastavljanje u Fincantieri i Armaris (ili DCNS). Jedan takav brod od oko 130-140 metara košta oko 400 mil.€. A ako se zna da su ratni brodovi tehnološki najkompliciraniji i najnapredniji, a ktome i ubjedljivo najskuplji (civilni brod iste veličine košta 10 PUTA MANJE!!), te da bi to bio višegodišnji posao (za izgradnju cijele klase trebalo bi nekoliko godina), onda bi budućnost Kraljevice bila osigurana, novčano i transferom tehnologije(neka je njen udio od tih 400mil€ po brodu iznosi 10%, to je 40 mil.€, puta 14...pa to je preko pola milijarde €!). No nakon toga o svemu više ni riječi...samo se u međuvremenu pojavio onaj Srbin što prodaje lonce i rekao da bi on kupio to brodogradilište da mu napravi jahtu ili dvije. Ubrzo je i on nestao s horizonta i sada više ni riječi o svemu tome...hmmmpfff..

OB
-obrisani-
21:33 18.03.2010.

Taj Srbin je mislio tu napravit apartmane.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije