Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić objavio je danas da je nakon tri godine postignut dogovor s tvrtkom "Toyo Tire Corporation" te da će ovaj japanski gigant samo u prvoj fazi uložiti 390 milijuna eura.
- Od svih zemalja srednje, istočne i južne Europe, u igri su ostale Poljska i Srbija. Međutim, prije nekoliko minuta sam dobio službeno pismo od ovog značajnog japanskog investitora. Gospodin Shimizu je rekao da će "Toyo Tire Corporation", najpoznatiji proizvođač guma, doći u Srbiju - rekao je jutros Vučić, prenosi Blic.rs.
Dodao je da će se u tvornici proizvoditi premium gume za ugledne proizvođače automobila.
- Proizvodit će se od pet do 10 milijuna prvoklasnih guma - navodi dalje naglašavajući da će ovo biti prva tvornica ovog japanskog proizvođača u Europi.
Ova velika investicija, kaže, čini 12 ili 13 posto ukupnih investicija u Srbiji.
- To je dva puta manje nego što je imala Hrvatska kao članica EU u prošloj godini - rekao je Vučić, ističući da će u sljedećim mjesecima početi izgradnja tvornice na oko 60 hektara zemljišta. Dodao je i da je to "više nego što Bosna i Hercegovina ima na godišnjoj razini te značajno više od Sjeverne Makedonije i Crne Gore".
"Toyo Tire Corporation" gradit će svoju ispostavu u maloj vojvođanskoj općini Inđiji. Izgradnja tvornice trebala bi započeti u svibnju iduće godine, a s proizvodnjom bi se trebalo krenuti 2020. godine, što će otvoriti oko 500 novih radnih mjesta, piše Blic.rs.
- Naša tvrtka opskrbljuje europsko i rusko tržište pneumaticima iz svojih tvornica u Japanu i Maleziji. Od 2022. godine nova baza u Srbiji preuzet će ključnu ulogu u ovim operacijama - poručili su iz japanske tvrtke.
- Srbija u potpunosti ispunjava sve zahtjeve tvrtke “Toyo”. Izuzetna i visoko kvalificirana radna snaga s relativno niskim plaćama, integracija automobilske industrije zbog aktualnih investicija stranih kompanija i odlični odnosi sa Japanom čine izuzetno atraktivno poslovno okruženje u Europi - stoji u priopćenju te kompanije.
Steta da slicne investicije zaobilaze HR, iako smo imali kompartivne prednosti sagledavajuci Borovo i nekadasnju proizvodnju po licenci Continentala.