Kilometarske kolone ispred tunela Sveti Rok na Uskrsni ponedjeljak pokvarile su blagdan onima koji su se taj dan Dalmatinom vozili s mora u pravcu Zagreba. Kolone duge oko osam kilometara nastale su jer je pretjecajni trak u lijevoj cijevi tunela bio zatvoren za promet zbog sanacije oštećenog šahta. Oni koji su se zatekli u tom kaosu dodatno su bili iznervirani kad su vidjeli da u tunelu nema radova, ali da je jedan prometni trak ipak zatvoren.
Vezivanje betona
U Hrvatskim autocestama kažu da je u ponedjeljak taj trak bio zatvoren za promet zbog procesa vezivanja ugrađenog betona u sanirani šaht, a za to je potrebno minimalno pet dana od ugradnje. A šaht su morali, navode, sanirati u vrijeme blagdana jer su njegovo oštećenje uočili 17. ožujka, kad su zbog sigurnosti prometa ionako morali odmah zatvoriti za promet pretjecajni trak u lijevoj cijevi tunela. Sanaciju su započeli, navode, 22. ožujka i tada je potpuno zatvorena za promet lijeva cijev tunela. Radovi su okočani 24. ožujka i tad je pušten u promet kolnički trak u tunelu. Na pitanje zašto im je trebalo pet dana da započnu sanaciju šahta, u HAC-u odgovaraju da su se morali prije toga pripremiti za radove, izraditi troškovnik, nabaviti novi poklopac šahta...
Spriječili još veće zlo
Prometni stručnjak Željko Marušić pak smatra da u HAC-u nisu smjeli ni u kojem slučaju zatvoriti jedan trak tunela na Uskrsni ponedjeljak kad se znalo da će biti pojačan promet na autocesti. Kaže da su trebali popraviti šaht prije blagdana, a ako se to već nije uspjelo, trebalo ga je privremeno stručno sanirati i fiksirati te kvalitetno početi rješavati odmah nakon blagdana. Prema njegovu mišljenju, za sve je kriva nestručnost i neodgovornost ljudi u HAC-u jer, kaže, autoceste smo gradili upravo za vršni i turistički promet kakav je svatko očekivao za Uskrs, a oni su baš tad popravljali nestručno postavljene šahtove.
Ministar prometa Oleg Butković kaže da je već u ponedjeljak od HAC-ONC-a tražio objašnjenje za kolone na A1 te da mu je rečeno da je šaht puknuo i da su krenuli u njegovu sanaciju kako se ne bi dogodilo još veće zlo. Zatražio je i pismeno očitovanje o cijelom slučaju. Butković navodi da s aspekta sigurnosti prometa podržava sanaciju oštećenog šahta, no od odgovornih očekuje objašnjenje je li bilo moguće na neki drugi način organizirati promet tim dijelom autoceste.
– Utvrdi li se propust, svakako ćemo postupiti u skladu s tim nalazima – navodi Butković dodajući da će se potruditi da se takvi slučajevi više ne ponove.
>> Povratak sa produženog vikenda: Na ulazu u tunel sv. Rok kolona duga 8 kilometara
>> 'Zaglavili smo u čepu i vukli se 45 minuta. Tog ima samo kod nas, užas!'
za 2 sahta 5 dana. koliko bi trajala obnova 100 km ceste?