Iako je predsjednik François Hollande nedavno slavodobitno proglasio izlazak Francuske iz recesije, uz konstataciju da je BDP napokon iznad nule, najnoviji podaci pokazuju da Francuska ima najviše nezaposlenih u svojoj povijesti!
Veliki pad konkurentnosti
U posljednjih 12 mjeseci broj nezaposlenih u Francuskoj povećao se gotovo za 300.000 i skočio na 3,285.700, što je deset posto više u odnosu na početak kolovoza prošle godine. Prema podacima francuskog ministarstva rada, svakoga je mjeseca bez posla u proteklih 12 mjeseci ostajalo gotovo 25.000 ljudi! Nezaposlenost u Francuskoj, drugom najvećem europskom gospodarstvu, tako je prvi put dostigla stopu od 11 posto. Za usporedbu – najmoćnija europska gospodarska sila, Njemačka, ima upola manje nezaposlenih nego Francuska – samo 5,4 posto.
– Očekujemo da će se broj nezaposlenih napokon početi smanjivati do kraja ove godine – najavio je nedavno socijalistički predsjednik Hollande.
Uz glavni problem, nezaposlenost, Francusku muči i rast javnog duga koji se već popeo na 92 posto BDP-a, iako Europska komisija dopušta najviše 60 posto. A dugovi se i dalje gomilaju jer je sadašnji deficit -4,8 posto BDP-a, dok je gornja propisana granica tri posto.
Francuska se suočava s gubitkom konkurentnosti na međunarodnom tržištu. Od ulaska u eurozonu 1999. godine Francuska bilježi kontinuirani pad konkurentnosti – izvozni sektor prije uvođenja eura imao je suficit u trgovinskoj razmjeni 2,6 posto BDP-a, a sada je u minusu dva posto BDP-a. S 15. mjesta na globalnoj ljestvici konkurentnosti Francuska je u protekle tri godine pala na 21. mjesto.
Slom autoindustrije
Glavni razlog pada francuske konkurentnosti jesu povećani troškovi rada. Od 1999. oni su porasli 30 posto. Za usporedbu – jedan radni sat u Njemačkoj košta 30,4, a u Francuskoj 34,2 eura. To se najbolnije oslikava na proizvođačima automobila. Francuska danas proizvodi 40 posto automobila manje nego 2005. Glavni partner Francuske u EU, Njemačka proizvodi danas 15 posto više automobila nego 2005.
>> Nezaposlenost u Austriji porasla, ali i dalje najniža u EU