Čak 2806 luksuznih automobila kupili su hrvatski vozači tijekom 2011. godine, godine koju je obilježila bijeda, nezaposlenost i depresija!
Ukupno, pobrojani luksuzni automobili zauzimaju 6,75 posto lanjskog tržišta, što je znatno, posebno uzme li se u obzir da, primjerice, Chevrolet sa 2895 prodanih automobila drži 6,97 posto tržišta, a Hyundai je s ukupno prodanih 2648 vozila pokrio 6,38 posto lanjskog tržišta.
Skupi potukli povoljne
Obje spomenute marke na tržištu se bore upravo ponudom dobro opremljenih automobila po korektnim cijenama, te su potpuna suprotnost automobilima koje smo zbrojili u kategoriji luksuznih. Prije svega, ulaze tu rariteti poput Rolls-Roycea (prodan jedan primjerak), Bentleya (jedan primjerak) i Ferrarija (prodana dva primjerka, oba tijekom srpnja), ali i u Hrvatskoj već ‘standardni’ novi modeli Audija, BMW-a, Mercedesa, Porschea, Volva, Lexusa, Infinitija, Jaguara, Land Rovera.
Traženi i ‘mali biseri’
Skupini luksuznih pridružili smo i 88 prodanih primjeraka Smarta i 70 Minija.
Iako se konačnom cijenom oni ne mogu mjeriti s ostalim luksuznim primjercima kupljenim u Hrvatskoj, cijenom duplo većom od cijene prosječnog malog gradskog automobila zaslužili su da ih se zove luksuznima. Pogledamo li tržišnu ljestvicu u cjelini, apsurd našeg tržišta još više dolazi do izražaja. Naime, luksuzni Audi prodavaniji je od, primjerice, Suzukija (924 prodana primjerka), Mazde (821 primjerak), Seata (771 primjerak), Fiata (542). Od nabrojanih marki, samo je Suzuki ispred BMW-a. Ostali su lani privujkli manje kupaca i od bavarskog proizvođača koji nudi mahom prestižne i skupe modele.
Imali su prije, imaju i sad
Taj trend možemo objasniti jedino tezom da je kriza najžešće pokosila srednji sloj građana, koji si sada još teže može priuštiti novi automobil. Oni, pak, koji su prije krize mogli dati dva milijuna kuna za automobil, mogu to očito i danas.
Umjesto povećavati PDV bolje je provjeriti kako su stekli imovinu ovi kupci automobila, skupih jahti i skupih stančuga.