Čak 70 posto učenika ulaskom u srednjoškolski obrazovni sustav zadovoljava preporuku Svjetske zdravstvene organizacije i tjelesnom se aktivnošću bavi barem sat vremena na dan, da bi se krajem srednje škole postotak učenika koji se na neki način rekreiraju prepolovio.
Rezultati su to longitudinalne studije tjelesne aktivnosti u adolescenciji koje je proveo Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu prateći tisuću učenika iz 14 zagrebačkih škola tijekom njihova četverogodišnjeg srednjoškolskog obrazovanja. Studijom je tako utvrđeno da se tijekom četverogodišnjeg perioda smanjuje broj učenika koji se bave sportom kako u školi tako i izvan nje, a takvi negativni trendovi vidljivi su kod oba spola, iako su mladići nešto aktivniji od djevojaka, a učenici strukovnih škola aktivniji od gimnazijalaca. Rezultati pokazuju da srednjoškolci i nakon škole još od šest do sedam sati provedu sjedeći ili ležeći. Dvije trećine tog vremena provode pred ekranima, a trećinu učeći i pišući zadaće. U vremenu provedenom pred ekranom prednjače mladići, dok djevojke nešto više vremena posvećuju školskim obvezama. U usporedbi s gimnazijalcima učenici strukovnih škola prednjače u provođenju vremena pred ekranom, a manje vremena troše na zadaću i učenje.
– Imajući na umu važnost tjelesne aktivnosti u primarnoj prevenciji danas najčešćih kroničnih srčano-žilnih bolesti, već prvi rezultati ove opsežne studije upućuju na nužnost mjera za podizanje razine tjelesne aktivnosti mladih, njihovo veće uključivanje u sportske aktivnosti, ali i pažnju usmjerenu na smanjenje vremena koje mladi provode sjedeći pred ekranom. Veliku i višestruku ulogu u tome imaju škola i roditelji, ali i drugi društveni čimbenici te lokalna zajednica, napose u osiguranju vremena, prostora, pristupačnog, lijepog i sigurnog okoliša koji omogućava i potiče na aktivnost, od svakodnevnog pješačenja do škole do niza različitih sportskih aktivnosti – poručila je tako Marjeta Mišigoj-Duraković, voditeljica istraživanja Hrvatske longitudinalne studije.
Stoga predlažu usvajanje strategije i mjera koje će mlade svakodnevno poticati i motivirati da odaberu tjelesnu aktivnost umjesto ekrana, da bi se barem pridržavali preporuka kao i na početku svojega srednjoškolskog obrazovanja, a koje podrazumijevaju barem sat vremena na dan tjelesne aktivnosti – u školi ili izvan nje.
mali IQ veliki brain wash