Protiv ukidanja dva noćna vlaka za na relaciji Split-Zagreb-Split prosvjedovalo je u utorak na splitskom željezničkom kolodvoru stotinjak željezničara koji strahuju za budućnost svoje tvrtke i radnih mjesta.
Naime, uprava HŽ-a putničkog prijevoza donijela je odluku da od 1.10. 2014. godine prestaju voziti vlakovi na linijama 824 i 825 zbog čega je Sindikat strojovođa i Sindikat prometnih vlakova Hrvatske organizirao prosvjed.
Prosvjednici su dobili podršku Zlatka Ževrnje, župana splitsko-dalmatinskog, i Ive Baldasara, gradonačelnika Splita, a svoje su zahtjeve, da se odustane od ukidanja linija, predali su i HŽ-u Putničkom prijevozu.
Foto: Tino Jurić/PIXSELL
- To su vitalni vlakovi, jedini ostvaruju vezu Splita s Europom jer nakon što dođu u Zagreb postoje veze za München, Berlin, Ljubljanu... U našoj županiji bilo je više od milijun noćenja, mladi ljudi iz Europe dolaze željeznicom i koriste upravo te vlakove koji jedini imaju spavaća kola, kao i prijevoz automobila – rekao je Ante Kunčić, regionalni koordinator Sindikata prometnika Hrvatske. Napominje kako će se zbog ukidanje tih vlakova 30 posto zaposlenika izgubiti posao.
- Iako je odluka donesena, pozivamo Upravu da ove linije vrati u vozni red. Ovo je pet do 12. ako ima volje i želje da se ti vlakovi ostave, dovoljna je deklarativna odluka – poručio je Kunčić.
Prosvjednici su, nakon što su zahtjeve predali u Upravu svoje tvrtke otišli do Županije, a potom do Grada. Tamo su im riječi podrške uputili župan, odnosno gradonačelnik koji su obećali da će pokušati utjecati na ministra Sinišu Hajdaša Dončića.
- Odluku o ukidanju je donijela uprava, a prosvjed je legitimno sredstvo izlaganja nezadovoljstva sindikata. S jedne strane smo javni servis, a s druge strane se očekuju da se racionaliziramo – rekao nam je Branko Radačić, šef podregije HŽ Putničkog prijevoza. Napominje kako je dalmatinsko-lička pruga u lošem stanji, putovanje dugo traje, a troškovi lokomotiva su iznimno veliki.
A da ukinu neradnike i rođake po državnim, gradskim, županijskim i inim upravama?