Ovo nije dobro, komentiraju posljednjih dana mnogobrojni Buzećani kada
vide parkiralište najveće tvornice na sjeveru Istre Cimosa Buzet, koje
od ponedjeljka zjapi gotovo prazno.
Naime, od ukupno 588 radnika, koliko zapošljava tvornica automobilske
industrije, ovoga tjedna (sve do nedjelje) posla ima samo za djelatnike
otpremništva.
Od sindikalnog povjerenika sindikata metalaca buzetskog Cimosa Josipa
Matkovića doznajemo kako je razlog ovotjedne obustave proizvodnje
velika zaliha robe, pa je vodstvo tvornice, a s namjerom da smanji
zalihe te ujedno i zadrži radna mjesta, odlučilo da djelatnici
iskoriste godišnji odmor.
Od nule do posla
- Želja nam je do 1. kolovoza anulirati sve zalihe. Ako nam to uspije,
tada bismo bili na nuli i mogli bismo početi sve iznova, bez potrebe za
otpuštanjem radnika, pojašnjava Matković, ističući kako nije sve tako
crno kao što se čini. - Iako polako, situacija ide nabolje.
U travnju bilježimo porast proizvodnje za 18 posto prema siječnju ove
godine, kada smo ostvarili prodaju od milijun i osamsto tisuća eura,
što je svakako pozitivno za ovo doba recesije. Najkritičnija je bila
veljača s ostvarenom prodajom od 1,4 milijuna eura. Prodaja nam je
trenutačno oko 2,5 milijuna eura.
Toliko je novca dovoljno samo za “preživljavanje” i donekle normalno
funkcioniranje buzetske automobilske industrije, kaže Matković,
dodajući kako je ista prije samo godinu i pol dana ostvarivala mjesečnu
prodaju od približno 5 milijuna eura, pa su tada bila moguća i ulaganja
odnosno kupnja novih strojeva. Podatak koji potkrepljuje Matkovićev
optimizam jest i da je travanj prošao bez otkaza, čak štoviše, za
desetak radnika kojima je istekao ugovor na određeno vrijeme produžen
im je na još mjesec dana.
Tržište se ipak budi
- Od listopada prošle godine zatvoreno je više od stotinu radnih
mjesta. Posao je izgubilo 60-ak kooperanata koji su radili preko
posredničkih tvrtki te radnici s ugovorom na određeno vrijeme. Osim
toga, s rada u četiri smjene prešlo se na rad u tri smjene, kaže
Matković, naglašavajući kako je tada tvornica imala 45 dana zalihe, dok
je danas broj znatno niži. Razlog većoj prodaji u tekućem mjesecu je to
što je ponovno proradilo francusko tržište.
- Do kolovoza 2008. tjedno je za Europu iz Cimosa išlo 60 do 70
tegljača robe. Početkom 2009. godine francusko tržište je gotovo stalo.
Tjedno su za Lion išla samo dva tegljača robe. Zbog toga nam se
drastično smanjila prodaja. U posljednje se vrijeme povećava izvoz na
to tržište, pojašnjava Matković.
BUZETSKI DIV Cimos u travnju je ipak zabilježio porast proizvodnje i to za 18 posto