BUZETSKI DIV Cimos u travnju je ipak zabilježio porast proizvodnje i to za 18 posto

Umjesto novih otkaza, buzetski Cimos šalje radnike na prisilni godišnji

28.04.2009.
u 17:23

Ovo nije dobro, komentiraju posljednjih dana mnogobrojni Buzećani kada vide parkiralište najveće tvornice na sjeveru Istre Cimosa Buzet, koje od ponedjeljka zjapi gotovo prazno.

Naime, od ukupno 588 radnika, koliko zapošljava tvornica automobilske industrije, ovoga tjedna (sve do nedjelje) posla ima samo za djelatnike otpremništva.

Od sindikalnog povjerenika sindikata metalaca buzetskog Cimosa Josipa Matkovića doznajemo kako je razlog ovotjedne obustave proizvodnje velika zaliha robe, pa je vodstvo tvornice, a s namjerom da smanji zalihe te ujedno i zadrži radna mjesta, odlučilo da djelatnici iskoriste godišnji odmor.

Od nule do posla
- Želja nam je do 1. kolovoza anulirati sve zalihe. Ako nam to uspije, tada bismo bili na nuli i mogli bismo početi sve iznova, bez potrebe za otpuštanjem radnika, pojašnjava Matković, ističući kako nije sve tako crno kao što se čini. - Iako polako, situacija ide nabolje.

U travnju bilježimo porast proizvodnje za 18 posto prema siječnju ove godine, kada smo ostvarili prodaju od milijun i osamsto tisuća eura, što je svakako pozitivno za ovo doba recesije. Najkritičnija je bila veljača s ostvarenom prodajom od 1,4 milijuna eura. Prodaja nam je trenutačno oko 2,5 milijuna eura.

Toliko je novca dovoljno samo za “preživljavanje” i donekle normalno funkcioniranje buzetske automobilske industrije, kaže Matković, dodajući kako je ista prije samo godinu i pol dana ostvarivala mjesečnu prodaju od približno 5 milijuna eura, pa su tada bila moguća i ulaganja odnosno kupnja novih strojeva. Podatak koji potkrepljuje Matkovićev optimizam jest i da je travanj prošao bez otkaza, čak štoviše, za desetak radnika kojima je istekao ugovor na određeno vrijeme produžen im je na još mjesec dana.

Tržište se ipak budi
- Od listopada prošle godine zatvoreno je više od stotinu radnih mjesta. Posao je izgubilo 60-ak kooperanata koji su radili preko posredničkih tvrtki te radnici s ugovorom na određeno vrijeme. Osim toga, s rada u četiri smjene prešlo se na rad u tri smjene, kaže Matković, naglašavajući kako je tada tvornica imala 45 dana zalihe, dok je danas broj znatno niži. Razlog većoj prodaji u tekućem mjesecu je to što je ponovno proradilo francusko tržište.

- Do kolovoza 2008. tjedno je za Europu iz Cimosa išlo 60 do 70 tegljača robe. Početkom 2009. godine francusko tržište je gotovo stalo.

Tjedno su za Lion išla samo dva tegljača robe. Zbog toga nam se drastično smanjila prodaja. U posljednje se vrijeme povećava izvoz na to tržište, pojašnjava Matković.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije