Od 24. do 26. ožujka u zagrebačkoj Areni održat će se 10. međunarodni sajam turizma Place2Go. Na jubilarnoj sajamskoj priredbi predstavit će se dvjestotinjak izlagača iz 17 zemalja. Direktorica sajma Damjana Domanovac otkriva da je organizacija ove godine na neki način bila izazovnija nego dosad.
- Deset godina treba opravdati kvalitetom, ali i kvantitetom u broju izlagača i posjetitelja. Dosadašnjih godina, izlagači su nas pratili i podržavali u našoj misiji da napravimo turistički sajam kojeg se Hrvatska kao turistička destinacija neće posramiti. Interakcija između nas kao organizatora, izlagača, poslovnih posjetitelja i publike ide u prilog tome da smo na dobrom putu. Ovogodišnji sajam dovodi nam neke nove destinacije koje do sada nisu izlagale na našem sajmu, prije svega Alžir kao zemlju partner, ali i izlagače iz Albanije i Bugarske, kojima je ovo prvi nastup na hrvatskom sajmu turizma. Vraćaju nam se nakon puno godina neki izlagači, a sve veći broj izlagača dolazi nam iz neposrednog susjedstva, ali i Lijepe naše - rekla je na konferenciji za novinare D. Domanovac. Inače, Alžir se prvi put pojavljuje u ulozi zemlje partnera.
- Ovaj sajam sjajna je prilika za produbljivanje bilateralnih odnosa Alžira i Hrvatske, za približavanje Alžira hrvatskim državljanima, ali i za međusobnu razmjenu znanja između dvije države koje imaju brojne turističke potencijale. Alžir je najveća zemlja Afrike, koja je prepuna povijesnih znamenitosti, od kojih je sedam na popisu svjetske baštine UNESCO-a. Alžirska pustinja Sahara fenomen je sama po sebi, a puno se turista iznenadi na činjenicu da imamo i 1200 km dugu obalu na Sredozemnom moru - istaknuo je veleposlanik Alžira u Hrvatskoj Mokhtar Amine Khelif, koji otkriva da će 24. ožujka na sajmu, s ciljem osnaživanja suradnje između dvije mediteranske zemlje te povećanja broja međusobnih turističkih putovanja, Hrvatska i Alžir potpisati Memorandum o razumijevanju za suradnju u području turizma.
Posjetitelji sajma će uz relativno nepoznati Alžir, u Areni imati priliku upoznati druge egzotične lokacije poput Malezije, Tajlanda, Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali i novootkrivene destinacije Albanije i Bugarske, pa čak i ratom pogođene Ukrajine. Također, među izlagačima su i dobro poznate destinacije poput Austrije, Nizozemske i Italije, ali i susjedstvo, Srbija, Bosna i Hercegovina te Crna Gora. Brojni izlagači osim atraktivnih štandova i hrane pripremaju i neočekivane izloške poput montažnog glamping šatora te niz vrijednih nagrada, koje uključuju povratne avionske karte za brojne destinacije.
Pokrovitelji ovogodišnjeg 10. jubilarnog sajma su predsjednik Zoran Milanović, Ministarstvo turizma i sporta, Hrvatska turistička zajednica, Grad Zagreb i Turistička zajednica grada Zagreba. Generalni sponzor sajma je Croatia Airlines, čiji direktor komercijalnih poslova Slaven Žabo smatra da je sajam 'izvrsna prilika kojom s organizatorom pomičemo granice'.
- Uz postojeće veze, u proljeće i ljeto uvodimo četiri nove, a to su linije Dubrovnik – Prag, Split – Skoplje, Split – Oslo i Bol – München - otkriva Žabo.
Tijekom sajma na trima panelima progovorit će se i o umjetnoj inteligenciji, pozitivnim primjerima održivosti, te o potencijalu Hrvatske za razvoj cjelogodišnjeg nautičkog turizma). Na konferenciji za novinare najavljeno je i nastup domaće travel influencerice Andree Trgovčević Iličić, Mie Kovačić i Tonija Janjiša, koji će pričati o doživljajima iz Malezije, dok će, recimo, Hrvoje Rupčić povesti na put kroz svoje knjige slikom i riječju. Doživljaj s najvećeg američkog sajma turizma (IPW) prenijet će Ivona Čulo, Roberto Radić i osnivač platforme „Savjetnik za putovanja – Travel advisor“ Vlado Šestan. Savjete o avionskim kartama, putopisima, snimanju najboljih fotografija i kreiranju sadržaja udijelit će čuveni Putoholičari, dok će nositelj titule „Najbolji profesor na svijetu“ Dejan Nemčić zajedno s „najboljim gastro blogerom među profesorima“ Ribafishom otkriti kako se svijet interaktivno može otkrivati i iz školskih klupa.
Ove godine prvi put i posjetitelji mogu postati svojevrsni izlagači. Naime, u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, organizatori traže 20 najljepših fotografija koje će krasiti sajamske ekrane, a Hrvatsku prikazati u punom sjaju. Svaka osoba može prijaviti najviše tri fotografije, a dvadeset najljepših koje izabere žiri bit će dio sajma, dok će tri fotografije s najvišim ocjenama biti i dodatno nagrađene vaučerima. Ulaz na PLace2Go je besplatan.
VIDEO Istraživanje navika hrvatskih turista: Idu li na more i koliko troše?