Nakon godinu dana pauze, u Rovinj je počeo 14. Weekend Media Festival. Brojni paneli i predavanja okupit će neke od najvećih stručnjaka u branši, a mnogi od njih gostovat će u studiju Večernjeg lista.
Mario Petrović, predsjednik Upravnog vijeća te vlasnik Edward Bernays University Collegea i ugledni novinar i dopisnik Večernjeg lista iz Bruxellesa Tomislav Krasnec pokušali su odgovoriti na pitanja kao što su postoji li danas uopće granica između PR-a i marketing, hoće li nam u budućnosti trebati PR stručnjaci te kakva je budućnost novinarstva.
Razgovor s dvojicom prominentnih stručnjaka vodila je Lana Kovačević.
Na pitanje kako su obojica došla s panela imena 'PR je mrtav, PR je živ', Mario Petrović istaknuo je kako je to bio jedini panel o PR.
- Željeli smo potaknuti razgovor o tome gdje ide komunikacijska struka. Zato smo osmislili panel na kojem su novinari koji rade s PR-ovcima i mi kao ona druga strana.
- PR i novinari moraju biti u konfliktu. Naveo sam i neke primjere iz Europe gdje političari znatno koriste usluge PR-ovaca. Poput austrijskog premijera Sebastiana Kurza, poput šefice Europske komisije Ursule von der Leyen koja uz službu Komisije je plaćala i agenciju da se brine za njezin PR - dodao je Krasnec.
Krasnec je kazao da nije istina da novinari primaju materijale od PR-a te da na njima rade članke. Uvjeren je kako velika većina čitatelja to zna.
- PR-ovci ne mogu biti samo posrednici. Oni moraju naći način da dobru informaciju plasiraju u javnost. PR-ovac ne smije lagati. Struka odnosa s javnošću ide u smjeru da sebe prezentira najbolje u javnosti. Neće govoriti ono što mu ne ide u korist, ali neće lagati. PR tu negdje mora tražiti prostor.
Krasnec je poručio da je novinar tu koji mora istražiti sav taj prostor.
- Kad mi dođe klijent, moje prvo pitanje je da im kažu koje su crne rupe - nadometnuo je Petrović.
O native oglašenje
- To je naša stvarnost. To je postao oblik komunikacije. Pravo je pitanje je li to dovoljno kvalitetno da bi zadovoljilo kriterije svih nas. To je jedno kolo u kojeg smo ušli i ne znamo izaći. Imate nekoga tko treba oglašavati, imate medij koji treba novac i imate nas transformatore - objasnio je Petrović.
Krasnec napominje kako mnogi mediji imaju cijele odjele koje se time bave i kako je to sve prisutnije, pogotovo u zapadnim zemljama. No, istaknuo je i to da on osobno nema previše iskustva s time s obzirom na svoj posao.
Petrović je istaknuo kako native mora biti prirodan, odnosno mora biti odjek stvarnosti te da mora biti označeno da je to plaćeno.
Fake news
Petrović smatra da su fake news najveći problem koji postoji. Na pitanje kako se nositi s time, Krasnec odgovara da je to medijska pismenost, dok Petrović je stava i da mora biti i kritičnosti u svemu tome jer većina ljudi živi u svojevrsnom balonu i misle da svi misle poput njih.
- Imali smo Trumpa koji je rodonačelnik toga. On je imao svoju istinu. On sad osniva svoju televiziju jer i Fox News ne prihvaća više njega. To je opasnost. Uloga medija je ključna, iako su i oni prošli kroz brojne krize - objasnio je Krasnec.
O utjecaju Trumpa na PR, Petrović navodi kako PR lako postane žrtva svega toga te je stava da mora postojati neki nadgledni organ jer inače 'postane bezvlašće'.
Krasnec smatra kako tisak neće umrijeti .
- Mora naći publiku. Ne može to biti besplatno - ispričao je i objasnio kako moraju postojati standardi jer upravo novinarstvo je to koje postavlja pitanja.
Petrović je kao primjer pak naveo New York Times. Krasnec mu je odgovorio kako su i oni imali neko vrijeme besplatan sadržaj na svojim stranicama, ali su onda shvatili kako je to jednostavno neodrživo.