Nakon četiri godine dovršeni su radovi na drugoj cijevi tunela Učka koja je danas svečano otvorena. Do sada se promet kroz Učku odvijao dvosmjerno, kroz jednu cijev, koja je puštena u promet 1981. godine. Nova cijev, duga 5,6 kilometara, omogućit će brži protok vozila i usklađivanje s europskim sigurnosnim standardima.
Tunel Učka treći je najdulji u Hrvatskoj, nakon Male Kapele i Svetog Roka. Na izgradnji cijevi bilo je angažirano 500-tinjak radnika, a usprkos složenoj geološkoj situaciji na terenu i faktorima poput inflacije, projekt je završen u roku i bez većih ometanja prometa na toj dionici. Sve to potvrđuje da se radi o uistinu velikom postignuću za Hrvatsku, složio se i premijer Andrej Plenković koji prisustvuje otvorenju.
Kako doznaje N1, ceremonija malo kasni. Premijer je stigao na istarsku stranu tunela gdje je obišao kontrolnu sobu. Svečanost je počela himnom Republike Hrvatske u izvedbi glazbene dive Radojke Šverko i preletom Krila Oluje. Između govornika, čelistica Ana Rucner izvodi tradicionalne pjesme navrh tunela. "Ovaj tunel nije samo tehničko čudo nego simbol zajedništva i vizije", rekao je na otvorenju Dario Silić, direktor Bina Istre. On je također otkrio da će nakon puštanja u promet nove cijevi, stara ići u obnovu, tako da će se promet još neko vrijeme odvijati kroz jednu cijev. Osim toga, istaknuo je da cijena cestarine neće rasti zbog završetka druge cijevi.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je da današnji dan predstavlja "veliki trenutak i veliki pothvat" na koji svi možemo biti ponosni. Nakon njega, okupljenima se obratio premijer Plenković. "Bili smo prije nekoliko dana na otvaranju nevjerojatnog mosta kod Počitelja, lijepo je da se ovoliko infrastrukturnih projekata na našim prostorima dovršava" započeo je.
POVEZANI ČLANCI:
"Malo je toga ostalo dodati u smislu tehničkih podataka o značaju otvaranja druge cijevi Tunela Učka. No 13. rujna je po još nečemu značajan. Tog dana imali smo sjednicu na Puli i upravo na toj sjednici donijeli smo političku odluku da se dovrši Istarski ipsilon, da se dovrši tunel Učka, i da ovakvo uspješno partnerstvo u potpunosti realizirati. Kada smo dolazili s riječke strane kroz dio nove cijevi pa ušli u staru cijev, zaista čovjek dobije puni dojam značaja ovako velikog projekta. On je samo dio projekata koje realiziramo u ovom razdoblju sazrijevanja Hrvatske demokracije koja se vidi i osjeća u svim našim krajevima. Ovdje u Istarskoj županiji govorimo o najrazvijenijem dijelu Hrvatske, zato iz našeg kuta gledanja kao Vlade nije bilo ni trunke dileme da i Hrvatska i Primorsko-goranska, a naročito Istarska županija zaslužuju dovršenje ovog projekta. Ovih 200 milijuna eura nije trošak, nego ulaganje" zaključio je premijer, na što se prolomio pljesak.
"Kroz tu optiku s velikim optimizmom gledam na sljedeće dvije godine. Ne samo da ćemo prolaziti novim tunelom nego ćemo u manje od godinu dana obnoviti staru cijev građenu manje naprednim tehnologijama koja će na početku iduće turističke sezone izgledati, koliko sam razumio, praktički kao ova nova. Nakon toga, trebat će nam još godina dana da se završe dva vijadukta na Limskoj dragi i Mirni, te dionica od Učke do Matulja. Na taj način, Istarska županija bit će u potpunosti integrirana u sustav Hrvatskih cesta" najavio je Plenković. Cijela bit je, kaže premijer, ujednačiti razvoj svih dijelova Hrvatske. "Iskrena zahvala svim izvođačima radova, radnicima, inženjerima i stručnjacima, s naglaskom da je 95 posto angažiranih tvrtki bilo domaće" naglasio je, zahvaljujući i ministrima koji su sudjelovali u realizaciji ovog velikog projekta. "Velik je ovo dan za Hrvatsku" poručio je.
Osim same cijevi, izgrađena su i 24 poprečna tunelska priključka koja povezuju dvije cijevi, 12 pješačkih i 12 vozačkih tunela. Ukupno je na probijanju cijevi potrošeno 1000 tona tekućeg eksploziva, a iskopano je 1,3 milijuna tona kamenog materijala. Gradnja druge cijevi tunela Učka stajala je 200 milijuna eura. Radi se o projektu koji je od velike gospodarske važnosti za razvoj Istre i Kvarnera, ali i dio nove, moderne cestovne infrastrukture Republike Hrvatske.
GALERIJA Novi tunel Učka izgleda impresivno: Izgrađen je tehnikama kakve Hrvatska još nije vidjela
Veliko BRAVO i hvala Hrvatskoj vladi koja radi velike projekte za budućnost naše djece i RH, svaka čast, za svaku pohvalu tko voli Hrvatsku taj i cjeni te činjenice..