Spotovi i reklame koji vrijeđaju čitave grupe ljudi ovih su dana, čini se, vrlo aktualni. Nova serija reklama za Osječko pivo, napravljena po špranci tradicionalnog slavonskog bećarca, na noge je digla zagovornike ženskih ljudskih prava koji ih vide kao seksističke izričaje, toliko udomaćene u našem društvu.
Slađe na tuđem terenu
"Mojoj snaši bolji sam neg' Messi, svako večer hat-trick mi se desi", "Mala moja, dobro si mi sjela, čim te uzmem orosiš se cijela", "Mala moja, prirodno se nosi, nikad svoju livadu ne kosi", ''Kad sam kući, zabijem u trenu, al' slađe je na tuđem terenu". Stihovi su to koje trojice "mangupa" pjevaju smijući se i šeretski odmjeravajući pripadnice ženskog spola koje glume konobarice ili se sunčaju na ležaljkama.
Lavina mailova i poziva osviještenih o ženskim pravima pristigla je na adrese Ureda pravobraniteljice za ravnopravnost spolova te udruga koje se bave ženskim pravima.
U Uredu pravobraniteljice za ravnopravnost spolova potvrdili su nam da pripremaju upozorenje zbog kršenja odredaba Zakona o ravnopravnosti spolova, ali da će ga dostaviti Osječkoj pivovari, odnosno onima koji su ga pustili u javnost.
U zagrebačkoj agenciji McCann koja je radila kampanju za "Osječko pivo" napominju kako je cilj "bio lansirati jednostavnu, pamtljivu i prije svega šaljivu komunikacijsku platformu koja je nedvojbeno slavonska, ali razumljiva i ostatku Hrvatske". Ističu, također, kako je "bećarac Ministarstvo kulture RH kao tradicionalnu formu i neizostavan dio današnje tradicijske kulture Slavonije, Baranje i Srijema uvrstilo na zaštićenu listu nematerijalne kulturne baštine". Na kraju poručuju kako njihova namjera ni u kojem slučaju nije bila plasirati neprimjerene poruke u javnost, već, koristeći se šaljivom formom bećarca, staviti naglasak na slavonski lokalni identitet i originalnost ukorijenjene u hrvatski tradicionalni kolorit. Slično govori i redatelj spota Dalibor Matanić.
– Bećarac je zabavna vrsta kojom su se dečki oduvijek obraćali curama kad bi im htjeli prići, a ne znaju kako. Ovo je ležerna vrsta humora koja nam je potrebna, nikoga se nije željelo uvrijediti – poručuje Matanić.
Sisa Pride
Sanja Sarnavka, međutim, ukazuje na seksizam i ponižavajuće aluzije u reklamama.
– Naša hipokrizija vidi se i u činjenici da se dvjema curama koje su se za svoj novac veselile u Poljskoj i pritom se obnažile sprema kazna, a na javnoj TV vrte se reklame s porukom moćne muškosti koja se sprema ženama! Tu su i pivske, ali i reklame za neke lijekove opet radi "dizanja" muškosti, pa pitam Ministarstvo kulture hoće li reagirati – kaže Sarnavka i najavljuje Sisa Pride u Zagrebu.
Ne plaći mi na kućnom pragu da mi vrata ne povuku vlagu .. Sve su to kitice za dobar rad bubrega ,jetre ,stomacni problema ,šta je vama ? krasne pjesmice "zgodice "!