Neto gubitak u tromjesečnom razdoblju zaključno s krajem svibnja najveći je u povijesti vodećeg organizatora krstarenja u svijetu. U istom razdoblju prošle godine kompanija je poslovala s neto dobiti od 451 milijuna dolara.
Poslovanje s krstarenjima urušilo se nakon što je nekoliko brodova, uključujući i neke u vlasništvu Carnivalovog Princess Cruisea, postalo žarištima epidemije koronavirusa. Neki su putnici i radnici umrli od posljedica zaraze, a nekima je određena karantena u lukama.
Carnival je zbog pandemije i njezinih posljedica bio prisiljen smanjiti ukupne kapacitete. Nakon prodaje šest brodova bili su prisiljeni otpisati dvije milijarde dolara zbog razlike u prodajnoj cijeni i njihovoj knjigovodstvenoj vrijednosti.
Kada se isključi taj otpis, neto gubitak iznosio je 2,4 milijarde dolara.
Kompanija je na kraju svibnja imala 7,6 milijardi dolara gotovine, ali uprava upozorava da gube 650 milijuna dolara mjesečno u očekivanju regulatornih odobrenja programa putovanja koji bi im, kako se nadaju, trebali vratiti klijente do kraja godine.
„Što dulje traje pauza u poslovanju, to će veći biti utjecaj na likvidnost i financijski položaj tvrtke“, naglašavaju u Carivalu.
Krstarenja se obično rezerviraju šest mjeseci do godinu dana unaprijed, a od izbijanja epidemije na brodovima u Aziji Carnival i njegovi konkurenti bili su prisiljeni otkazati, refundirati ili promijeniti rezervacije za tisuće karata.
U Carnivalu napominju i da su u svibnju neto bilježili manje rezervacija nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, ali ima i naznaka poboljšanja, tvrde.
Neka smanje cijenu krstarenja