Francuski vozači s razlogom mogu 'strahovati' od autonomnog radara kad je riječ o prometnim prekršajima.
Posljednji službeni podaci govore da je 249 uređaja u službi registriralo 3,33 milijuna prekršaja 2020. godine ili prosječno 13.385 po uređaju godišnje, što je četiri puta više od fiksnih radara, a čak pet puta više od presretača.
Autonomni radar ili ETC opremljen je lidarom, naprednim laserom za skeniranje, a ima i veliku autonomiju od šest radnih dana bez potrebe za punjenjem električnom energijom. Francuska policija često ga postavlja na cestovna gradilišta gdje je dopuštena brzina dodatno smanjena, piše HAK.
Uređaj se pokazao toliko učinkovitim da Francuska nabavlja još 150 primjeraka čime će ukupan broj takvih radara na francuskim cestama porasti na ukupno 400 aktivnih jedinica. Unatoč svim prednostima tog uređaja, ima jednu očiglednu manu. Autonomni radar ima masu od 1,3 tone i zahtijeva veće logističke napore.
Vozi ga se poput prikolice, a za postavljenje uz cestu treba dosta mjesta. Izdaleka podsjeća na prikolicu i vozači ga teško raspoznaju, što je vjerojatno i jedan od razloga zašto uređaj tako dobro 'lovi' prekršaje.
VIDEO: Odluka Vlade: Ovo su nove cijene goriva koje su na snazi od sutra.
Kako samo brinu za svoj narod. To je toliko dirljivo da mi suze idu na oči. Siguran sam da će se i naši komesari dosjetiti nečega sličnoga...