Bivši grčki ministar financija Yanis Varoufakis rekao je da će tražene ekonomske reforme propasti i prije nego što su službeni pregovori o važnome spašavanju od bankrota, započeli. U intervjuu za BBC rekao je da je Grčka subjekt projekta koji će u povijesti biti zapamćen kao "najgora katastrofa makroekonomskog menadžmenta".
Njemački parlament odobrio je otvaranje pregovora jučer, a spašavanje od bankrota u zamjenu za programom najstrožih mjera štednje dosad, Grčkoj će donijeti 86 milijardi eura.
"Ovaj će program propasti bez obzira tko se uhvati njegove provedbe", rekao je Varoufakis. Nakon što je upitan koliko će za propast programa trebati proći vremena da bi se to uvidjelo, Varoufakis je dogovorio: "On je već propao".
Varoufakis je dao ostavku prošli mjesec što je dožviljeno kao kompromisni potez prema Eurogrupi s kojima je često dolazio u sukob. Varoufakis je izjavio i da je premijer Alexis Tsipras sam priznao da ne vjeruje u ponuđeni program spašavanja Grčke od bankrota, ali da nije imao izbora.
"Dan nam je izbor između toga da budemo pogubljeni ili da kapituliramo. Premijer je izabrao da je kapitulacija ultimativna strategija", rekao je Varoufakis.
Tsipras je najavio rošadu svog kabineta otkazom nekolicini ministara koji su glasali protiv reformi ove srijed u parlamentu. Među njima je i ministar energetike Panagiotis Lafazanis koji je bio jedan od žešćih pobunjenika.
Grčka do srijede mora provesti daljnje reforme kako bi se osigurala od bankrota. Njemačka je bila posljednja država eurozone čiji je parlament trebao potvrditi početak pregovora nakon što je grčki parlament ipak prihvatio teške mjere štednje ranije ovog tjedna.
Neke od grčkih banaka u ponedjeljak bi se trebale otvoriti nakon što im Europska središnja banka doznači hitna novčana sredstva.
>> Ateni već danas 7 milijardi eura za preživljavanje
Neka prodaju tolike borbene avione, primjerice, pa će otplatiti dio duga. Grčka ima samo dvostruko više stanovnika (oko 10 milijuna), a istovremeno oko 150 F16, 50 Miragea... ukupno skoro oko 500 vojnih aviona. Od kud im novac za to? Za gorivo, održavanje, pilote? To si sirotinja ne može priuštiti.