Borba divova, kako je to uoči otvaranja Ikee najavio Slobodan Školnik, predsjednik uprave Conforame Italija te Emmezete u njezinu sastavu, na hrvatskom tržištu traje već gotovo puna tri tjedna. Nova Emmezeta na istoku Zagreba koja je otamo “potjerala” Kiku, pokazala se, čini se, kao pun pogodak Ikei u blizini. No iz nijednog od ta dva najjača globalna konkurenta, zna li se da su Emmezeta, Conforama - a i Kika koja odlazi s hrvatskog tržišta - u vlasništvu južnoafričke grupacije Steinhoff International, zasad ne žele govoriti o brojkama.
Svi zadovoljni
Igor Štefanac, regionalni PR menadžer Ikee kaže kako je tijeku zatvaranje financijske godine, koja je u Ikei završena 31. kolovoza, i dok poslovne rezultate prvo ne dostave Fini, neće ih javno komunicirati. No poslovanjem oslovanje u prva tri tjedna rada i više su je nego dobro i prezadovoljni su, tvrdi Štefanac. Gužve na parkingu i u robnoj kući svjedoče o velikoj posjećenosti i iz zemalja regije. U prva četiri dana od otvaranja hvalili su se s više od 60.000 posjetitelja i 120 prodanih kompletnih kuhinja, među ostalim, iako su od početka objavili kako kod njih neće biti ni sniženja pri otvaranju, dok je Emmezeta startala agresivno baš s akcijama koje su sastavni, normalni dio njezina poslovanja.
- Emmezeta je još jednom pokazala kako je važan brend u Hrvatskoj. Osim toga imamo ogromnu prednost pred namještajcima zbog ponude elektrotehnike na istom mjestu, čega nema nigdje u Hrvatskoj - kaže Školnik.
Uvjeren je kako je koncept u kombinaciji s namještajem i sitnicama za kućanstvo budućnost maloprodaje elektrotehnike. Potrošači tako dobiju sve na jednom mjestu i sve mogu staviti na jednu karticu ili kredit.
Tko će biti najveći gubitnik takvog koncepta, znat će se nakon što se otvori još jedna Emmezeta na zapadu Zagreba krajem studenog, odgovara Školnik. Kika će s time zatvoriti svoju posljednju trgovinu u RH, a prije toga Emmezeta ulazi i u njezin prostor u Rijeci, 18. rujna, a početkom listopada otvara trgovinu u Slavonskom Brodu. - Svatko pomalo gubi kad se otvore novi kapaciteti. No najteže će biti onima koji su manje kapitalizirani od megakorporacija, koji ne mogu na duži rok izdržat tu utrku, odnosno manjim, domaćim trgovačkim lancima - objašnjava Školnik.
I Lesnina raste
Iz Lesnine su jučer poručili kako im se promet u prvih nekoliko dana od otvorenja Ikee i Emmezete povećao jer je s novim igračima i većim ulaganima u marketing profitirala cijela branša. A kako nemaju istu ciljnu grupu niti istu ponudu proizvoda kao Ikea i Emmezeta, povoljna je situacija za sve - i za njih i za konkurente - a prije svega za kupce. Privatni konzultant i stručnjak za retail Drago Munjiza kaže kako je prema njegovim procjenama Emmezeta s novom trgovinom povećala tjedni prihod u RH za barem 2 milijuna kuna, a Ikein bi mogao biti na razini 3,5 do 4 milijuna.
- Ta se dva iznosa ne mogu smatrati gubitkom ostalih konkurenata jer je dio kupaca došao u Zagreb izvana. No manji je to prihod svih ostalih neprehrambenih te prehrambenih trgovačkih lanaca jer su kućni budžeti građana ograničeni - kazao je Munjiza.
>> Fotografije u katalogu IKEE većinom su 'lažne'
Veliki problem Emmezete u Zagrebu je da je nedostupna javnim prijevozom tj. u principu je potrebno imati osobni automobil da bi se do njezinih dućana došlo ili se spremiti na avanturu vožnje ZET-ovim autobisnim linijama plus pješačenje. Da nije tako, već bih ovog ljeta postao vlasnikom jednog televizora koji mi je zapeo za oko u njihovom katalogu. Čujem ipak da će se oko nove godine otvoriti njihov dućan u prostorijama Kike kod King crossa, što znači da će postati dostupni i javnim prijevozom. Neka samo i bude tako, jer stvarno imaju kvalitetan repertoar, a po povoljnim cijenama.