Hrvatska udruga banaka izvijestila je da je posljednjih dana povećan broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN. Pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću. Pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zloporabljene i kako će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu predlažu neki od načina primopredaje kartice i PIN-a.
Iz HUB-a upozoravaju građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama.
"Naglašavamo da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove (VISA / MasterCard), ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično). Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske “upite” ili slične poruke putem e-maila pozivamo da ne odaju nijedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.
Jednako tako, svaki korisnik kartice dužan je sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale", piše u priopćenju HUB-a.
>> Novi PIN može zatražiti samo vlasnik kartice, ne i opunomoćenik
Ovakove obavjesti trebale bi se vbrtiti na televiziji prije svakog dnevnika, konačno za to plačamo pretplatu, a ne za honorar Lepoj Breni i njenoj domaćici.