Zagorska Županijska uprava za ceste ove godine za radove redovitog i izvanrednog održavanja raspolaže sa 28,7 milijuna kuna. Do 12. lipnja upravljali su sa 666,4 kilometra cesta, a temeljem nove odluke o razvrstavanju javnih cesta, trenutno raspolažu s 649,5 kilometara. Novom odlukom o prekategorizaciji, nekoliko je županijskih i lokalnih cesta na potezu Gornji Hum - Prišlin - Mali Tabor - Luka Poljanska - Miljana - Zagorska Sela - Kumrovec spojeno u jedinstvenu državnu cestu D229 duljine 25,6 kilometara. Također je i Županijskoj cesti Valentinovo - Krapinske Toplice - Gubaševo, ukupne duljine 15,6 kilometara, u cijelosti vraćen prijašnji status državne ceste.
Prekategorizacije
I dok su neke ceste iz županijskih prekategorizirane u državne, 12 je nerazvrstanih cesta u ukupnoj duljini od 22,3 kilometra prekategorizirano u javne.
- Prekategorizacijom županijskih i lokalnih cesta u državne, oslobađa se određeni dio novca namijenjenog za održavanje županijskih cesta te će se sada taj novac preusmjeriti na ceste koje su iz nerazvrstanih prekategorizirane u nove lokalne ceste. Ponajviše zbog toga što je na njima potrebno izvesti određene sanacije, dopune vertikalne i horizontalne signalizacije i sl. Velike probleme predstavljaju nam i klizišta. Na zagorskim županijskim i lokalnim cestama trenutno su aktivirana 42 klizišta, a procijenjena vrijednost za njihovu sanaciju je oko 15,3 milijuna kuna. Tijekom ove godine bit će sanirano deset klizišta, a za njihovu sanaciju bit će utrošeno nešto manje od četiri milijuna kuna - rekli su nam u Županijskoj upravi za ceste.
Od većih klizišta, ovih dana započeli su i radovi na sanaciji klizišta na cesti između Tuheljskih i Krapinskih Toplica u Maloj Erpenji. Za sanaciju tog klizišta na kojem će se rekonstruirati kolnik i izgraditi potporni zid utrošit će se 327.447 kuna. Izvođač radova je Vodoprivreda Zagorje, a radovi bi trebali biti završeni u roku od dva mjeseca.
Smanjen dotok novca
U Županijskoj upravi za ceste također su nam rekli da se u posljednje vrijeme bilježi stalni pad prihoda i to ponajviše zbog odjave teških teretnih motornih vozila, ali i ostalih motornih vozila, te na taj način Županijska uprava za ceste za ta vozila više ne ubire godišnju naknadu za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila kao prije. Sukladno tome i novac za održavanje županijskih i lokalnih cesta, unatoč manje kilometara, posljednjih je godina bitno smanjen.