Afera Ključ u ruke

Žužulima dali 12 mil. kn za fiktivne radove na autocesti RI – ZG

slaven žužul (1)
Nino Strmotić/PIXSELL
02.05.2011.
u 08:29

Bivše šefove ARZ-a sumnjiči se da su sa Slavenom Žužulom dogovorili radove po sistemu “ključ u ruke” iako su znali da ti radovi neće biti izvedeni

Slaven Žužul, vlasnik Skladgradnje, i Zlatko Korpar, bivši šef Autoceste Rijeka – Zagreb (ARZ), uhićeni su danas zbog sumnje na zloporabu položaja i ovlasti prilikom gradnje dionica Kikovica – Oštrovica, Oštrovica – Vrata, Vrata – Delnice, Delnice – Kupjak i Kupjak – Stara Sušica. Danas kasno poslijepodne istražni sudac Županijskog suda u Zagrebu Boris Ivančić odredio im je 48-satno zadržavanje kako ne bi utjecali na svjedoke.

Policija i zagrebačko Županijsko državno odvjetništvo sumnjiče i Juricu Prskala, nekadašnjeg šefa ARZ-a i HAC-a pritvorenog u Remetincu, zbog istrage o “krađi brda” kod Ploča. Trojka je, sumnjaju istražitelji, nanijela štetu ARZ-u veću od 12 milijuna kuna.

Znali da plaćaju previše

Postoji sumnja, naime, da su Prskalo i Korpar, tadašnji predsjednik i član uprave ARZ-a, tijekom 2006., u vrijeme kada je dogovaran posao na toj dionici autoceste, omogućili Žužulu plaćanje građevinskih radova po sistemu “ključ u ruke”, iako su znali da će na taj način platiti iznose veće od stvarno obavljenih radova.

Kako bi izmijenili odredbe glavnog ugovora o načinu plaćanja, sklopili su aneks ugovora iz kojeg je jasno da se iznosi isplate neće mijenjati bez obzira na količinu stvarno obavljenih radova. Nakon obrade, Žužul i Korpar dovedeni su u Zagreb na Županijski sud kako bi ih ispitao istražni sudac. Žužulov odvjetnik Zoran Primorac do dovođenja svoga klijenta na sud nije znao previše detalja o njegovu posljednjem uhićenju kazavši samo da je riječ o zloporabi položaja i ovlasti.

Na natječaju za gradnju punog profila autoceste Rijeka – Zagreb pobijedio je konzorcij domaćih tvrtki – Konstruktora, Hidroelektre - niskogradnje, Viadukta i hrvatske podružnice austrijskog Strabaga. Ukupna vrijednost tih radova bila je 250 milijuna eura, a glavni izvođač radova bila je Skladgradnja.

Tvrtka braće Žužul pak dobila je navodno na gradnji punog profila te autoceste poslove vrijedne oko 20 milijuna eura.

Skladgradnja je pri tome bila angažirana na svih pet poddionica te autoceste, i to na gradnji vijadukata, podvožnjaka, tunela te na uređenju usjeka na trasi. Pri tome su najsporniji usjeci uz autocestu. Skladgradnja je navodno naplatila uređenje usjeka u širini pet metara iako su oni bili znatno uži, od jednog do tri metra.

Slaven Žužul već je bio u pritvoru zbog istrage o bojenju tunela na Dalmatini, Sveti Rok i Mala Kapela, a taj su posao Hrvatske autoceste, prema sumnjama istražitelja, Skladgradnji preplatile oko 22 milijuna kuna. Žužul je lani bio priveden i zbog afere Brodosplit, no pušten je odmah da se brani sa slobode.

Prskalo propjevao?

Korpar, koji je bio član uprave ARZ-a zadužen za tehničke poslove u vrijeme dogovaranja spornog posla sa Skladgradnjom, već je bio u pritvoru zbog afere Fimi media. Prskalo je pak bio privođen zbog afera Nesklad, odnosno bojenja tunela, Fimi medije i sad je u pritvoru zbog “krađe brda”, afere koja se također povezuje sa Skladgradnjom. Prskalo je navodno "propjevao" u pritvoru i mogao bi uskoro biti pušten na slobodu.

Komentara 32

Avatar Romano37
Romano37
09:20 02.05.2011.

Lakrdija se nastavlja !

OB
-obrisani-
09:23 02.05.2011.

luđačka država................pravi.....Brod Luđaka.....

VI
vidimškoj
12:12 02.05.2011.

bolji bi bija naziv Slaven Žužul opet navratija u rezervni apartman hadezea...............u remetincu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije