Janko ima odličnu memoriju i pamti apsolutno sve. Lukas je najveseliji i obožava matematiku. Patrik je neverbalan, ali jako dobro pjevuši melodije. Trenutačno su mu na repertoaru božićne pjesme. Sva trojica imaju neki oblik autizma.
U svojoj su okolini nerijetko nailazili na predrasude, no u OŠ Antuna Augustinčića u Zaprešiću barijere su strani pojam. Jedina je to škola u Hrvatskoj koja ima razredni odjel za redovnu nastavu za djecu s autizmom.
Ruža Franjičević je devetogodišnjeg Patrika morala svaki dan voziti 20-ak kilometara do škole u Zagrebu i natrag.
Prije dvije godine
– Ovo nam puno znači jer smo sada jako blizu. Nema više stresa. Patrik je presretan i obožava ići u školu – kazala je Ruža, inače predsjednica Udruge Rubikon.
Glavni je cilj Udruge upoznati društvo s problemima djece i odraslih s autizmom te njihovih obitelji, nedostatkom integracije djece u predškolske i školske ustanove, problemima u dobivanju stručne i medicinske pomoći, dijagnoze, rehabilitacije, pronalaženje defektologa i ostalih rehabilitatora, ali i ostvarivanja socijalnih prava djece i osoba. Inicijativu za razredni odjel pokrenuli su prije dvije godine.
Dostupni svakome
– Želimo biti dostupni svakom djetetu i sretni smo što smo konačno stekli uvjete da ovoj djeci omogućimo redovno i kvalitetno pohađanje nastave – istaknuo je ravnatelj škole Ivan Lacković. Tihomir Lapić svoga sedmogodišnjeg Lukasa želi naučiti da se osamostali kako bi se u odrasloj dobi, bude li trebao, mogao brinuti za sebe.– Ima najviše problema s koncentracijom i komunikacijom, no već vidimo dobre pomake otkad je krenuo u školu. Čini mi se da smo u suradnji s učiteljicom pronašli odličnu formulu za napredak, što će nam jako pomoći i u Lukasovoj socijalizaciji – dodao je Tihomir.
Njihova učiteljica Maja Stanišić, inače rehabilitator po struci, prezadovoljna je svojim učenicima.– Naviknuli smo se jedni na druge i odlično funkcioniramo. Improvizacija je bitna jer sve ovisi o tome kakav im je dan. Provedemo zajedno četiri školska sata. Kada s jednim radim novo gradivo, druga dvojica ponavljaju ono što su naučila – objasnila je mlada učiteljica.