Na križanju Vodnikove i Savske dva se mjeseca, cijelo ljeto, radilo bagerima, valjcima, kompresorima i bušilicama pa je jučer ujutro Zagrepčane zbunio kombi parkiran na tom križanju te radnici koji su izašli iz njega i dali se na posao. Ovaj put samo čekićima.
I na ljeto su “sfušali”
– Evo, ja sad to gledam i ne razumijem. Uz tračnicu oni razbijaju novi asfalt – nasred križanja čudio se radnicima umirovljenik Stanko Petrović pa se počeo raspitivati o tome koliko se dugo ovog ljeta kopalo na Savskoj. Od 3. srpnja do 31. kolovoza, pomogli smo mu i mi da se sjeti svih faza radova koji su trajali šezdeset dana. Križanje Savske s Vodnikovom bilo je prvo na redu u srpnju, slijedili su tada radovi na raskrižju Savske s Jukićevom, a u kolovozu radilo se na tračnicama sjeverno i južno duž Savske kod spomenutog križanja.
– Šest tramvajskih linija ili nije vozilo ili su vozile izmijenjenim trasama. Cijelo ljeto bio je kaos, proći se nije moglo ni automobilima, a sad se opet radi. Uvijek ista stvar u ovom gradu. Ništa se ne može dovršiti na vrijeme, a kad se, nekim čudom, ne probiju rokovi, poslije se napravljeno mora popravljati – ljutita je bila jučer stanarka Savske Sanja Katušić. Konačno se, objasnila je, prije tri tjedna normalizirao promet njezinom ulicom te su se strojevi maknuli, a sad joj opet netko “od jutra pod prozorom čekića”. Zašto se to događa, nagađali su Zagrepčani koji su, bilo tramvajem, pješice ili automobilima, prolazili jučer jednom od najprometnijih gradskih ulica.
– Koliko sam čula od ljudi u tramvaju, navodno su i ljeti, kad su radili, prvi put tračnice postavili preširoko, zbog čega je rekonstrukcija križanja trajala cijelo ljeto. Ako je to stvarno tako, nimalo me ne čudi sad ponovno razbijanje kolosijeka. Tko zna što je sve pošlo po zlu – rekla je Jelena Kovačević, koja svakodnevno, na putu do posla, javnim prijevozom prelazi preko Savske.
Ulice na koju se ove godine potrošilo deset milijuna kuna, u kojoj je, upravo na križanju s Vodnikovom i Jukićevom, postavljeno 597 metara nove pruge. A baš ljetošnja obnova bila je prva, pohvalio se gradonačelnik Milan Bandić na otvaranju rekonstruiranog raskrižja zadnjeg dana kolovoza, nakon čak dvadeset godina, dok su za lakše prometovanje linija 2, 4, 9, 12, 13 i 14 zajednički sredstva izdvojili Grad, Holding i ZET, iz kojeg kažu kako Zagrepčani nemaju razloga za brigu jer čekićanje od jučer nije početak novog, većeg kopanja. Radnici su stigli, kaže glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić, da postave bitumen.
Ništa se ne popravlja
– Netočna je informacija o navodnom početku novih ili radova kojima se popravljaju eventualni nedostaci na raskrižju Savske ceste i Vodnikove ulice. U sklopu istog projekta s izvođačem je ugovoreno i postavljanje bitumena što se, prema pravilima struke, provodi u za to povoljnim vremenskim uvjetima, nakon ranije izvedenih građevinskih radova – objasnio je Tomislav Jurić.
Bitumen, odnosno jedna vrsta smole, upotrebljava se za ulijevanje i brtvljenje spojeva tračnica na području cesta kako bi se snizio prijenos vibracija. A zašto se on postavljao i čije će vibracije umanjivati i na području križanja kojim tramvaji uopće ne prolaze jer iz Vodnikove ne skreću na sjever Savske, nije poznato.
Posao glasnogovornika bilo gdje je "umirivanje javnog mijenja", pa tako i ovo napisano od glasnogovornika nije točno. Poslovi tijekom ljeta služe za isisavanje novaca iz gradskog proračuna i Milan moralna šlapa, to radi svakoga ljeta, pod izgovorom ušminkavanja grada. Tako je posao kakti preko natječaja za rekonstrukciju pruge na raznim mjestima u gradu, dao vjerovali ili ne mađarskoj firmi, koja radi posao za koji nije osposobljena. Sustavno se radi na štetu gradskih firmi i posao se daje vanjskim kooperantima i izvođačima koji ne znaju posao i ne naprave ga dobro. To križanje će se raspasti s prvim niskim temperaturama zbog fušorenja i podignut će se asfalt, oplate ili kocke. Sada to obnavljaju jer su skužili da asfalt od tereta puca i nije fleksibilan, već da je trebalo postaviti specijalnu smolu. Tako će sa niskim temperaturama i sa smrzavanjem popravljati kocke koje će se podići zbog nesposobnosti mađarskim izvođača i kooperanata. Milan moralna šlapa stoji iza pogubnog upravljanja proračunskim sredstvima ovoga grada i davanja poslova vanjskim firmama i kooperantima. Zapamtite to nije kraj popravku križanja koja su kao obnovita ovoga ljeta