"Povećanje ukupnog broja prometnih nesreća i lakše ozlijeđenih osoba u prometnim nesrećama ne čudi, jer je, pogotovo sada, tijekom ljeta, pojačan promet na svim cestama, a na razini Hrvatske povećan je i broj registriranih vozila. Svjesni činjenice da prometni odgoj i obrazovanje djece u poznavanju prometnih propisa ima veliku ulogu u povećanju sigurnosti cestovnog prometa, kao i podizanju prometne kulture općenito, Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske već niz godina poduzima razne preventivno-represivne mjere i provodi aktivnosti s ciljem zaštite djece u prometu." navode.
Svakako najpoznatija od ovih aktivnosti je akcija „Poštujte naše znakove“. Da je ova akcija, koja se provodi kontinuirano još od 1995. godine, pokazala svoju punu opravdanost govori podatak da se broj smrtno stradale i ozlijeđene djece na hrvatskim prometnicama od tada znatno smanjio. Bez obzira na pozitivne pomake, unatrag deset godina na hrvatskim prometnim površinama smrtno je stradalo 72 djece, a ozlijeđeno je njih 8630. Smanjenje broja najtežih stradavanja sigurno je za istaknuti, pogotovo kada je riječ o djeci, ali zabrinjava nešto drugo
Naime, struktura smrtno stradale djece prema svojstvu u kojem su sudjelovala u nesrećama bitno se promijenila. Prije dvadesetak godina djeca su najviše stradavala kao pješaci, a danas najviše stradavaju kao putnici u vozilima. Najgore je to što bi djeca kao putnici u vozilima svojih roditelja ili najbližih osoba trebala biti i najsigurnija, ali stvarnost je drugačija.
Djeca se nepropisno prevoze na prednjim sjedalima, sjede na stražnjim sjedalima nevezana ili se nalaze u neadekvatnim sjedalicama koja ne zadovoljavaju najosnovnije uvjete sigurnosti. Nerijetko ih odrasli, najčešće roditelji, prevoze na motociklima (mlađe od 12 godina), četverociklima, osobnim prijevoznim sredstvima. Osim što zakon to ne dozvoljava, izuzetno je opasno po život djece. To je problem na koji će se, između ostalog, i dalje usmjeravati preventivno i represivno djelovanje policije
Broj poginule djece manji je 28,6% u odnosu na 2023. godinu, što u brojkama znači da je ove godine poginulo petero djece, a prošle sedmero djece. Broj teže ozlijeđene djece u ovoj godini (90) za gotovo 16% je manji nego u 2023. godini (107). Povećan je broj lakše ozlijeđene djece i to 6,3 posto. U ukupnom stradavanju ponovno je najviše djece (59,1%) koja su nastradala kao putnici u vozilima pa treba ponoviti da je nevjerojatno susresti se s podacima koliko se djece svih uzrasta prevozi u vozilima s roditeljima, a da u današnje vrijeme velikog napretka pasivne sigurnosti u automobilima nisu vezana niti na bilo koji drugi način osigurana od mogućeg stradavanja.
Na području Policijske uprave zagrebačke u prvih osam mjeseci 2024. godine, djeca su sudjelovala u ukupno u 386 prometnih nesreća (2023.g. - 340 ) u kojima je jedno dijete kao pješak smrtno stradalo, dok u 2023. godini nije bilo smrtno stradale djece. Ukupno je ozlijeđeno 119 djece (2023.- 111), od čega ih je 26 ozlijeđeno u svojstvu vozača, 66 putnika i 27 pješaka. Teško je ozlijeđeno 12 djece dok je 107 lakše ozlijeđeno.
"Zbog svega navedenog, početkom nove školske godine 2024./2025. u kojoj je u prve razrede osnovnih škola na području Republike Hrvatske upisano nešto manje od četrdeset tisuća djece, od čega u preko 170 osnovnih škola u gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji u prvi razred kreće oko 10.800 učenika, a što znači toliko novih svakodnevnih sudionika u prometu, u sklopu strateških aktivnosti Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa i temeljem godišnjih planova rada, policija će poduzeti niz aktivnosti. Uz tradicionalnu akciju Poštujte naše znakove, policajci će dodatno nadzirati promet u blizini škola.