Oprostite što kasnim. Kasnio je tramvaj. Znate, to rijetko da se više tolerira i u školama, a kamoli kod poslodavaca – govori umirovljena Ksenija Filipović koja se godinama vozila, kaže, najgorom zagrebačkom ulicom za tramvaje – Vukovarskom.
Trasa je to na kojoj se nalaze nekoliko fakulteta i brojne tvrtke, pa se njome od raskršća sa Savskom sve do Žitnjaka svakog jutra vozi nekoliko stotina putnika koji su prisiljeni koristiti se “trojkom” i “trinaesticom”, starim visokopodnim tramvajima o kojima malo tko ima riječi hvale. Da zimi ne griju, ljeti nemaju klimu, da su premali, tijesni, neuredni... Samo su neke od primjedbi. Neredovita vožnja pak svima zadaje najveću glavobolju, požalili su se na mail Gradske rubrike čitatelji Večernjaka.
Sigurno ne stižete na posao
I doista, uvjerili smo se izlaskom na teren, krene li se u jutarnjoj špici između sedam i osam na vožnju s Ljubljanice, do Trešnjevačkog trga tramvaj već izgleda kao da ni šibica više ne može stati unutra, što potvrđuje pritužbe Zagrepčana na premalena vozila u kojima je putovanje poprilično neugodno. Osim toga, iziđe li se, primjerice, na stanici kod Lisinskog, iduću “trojku” putnici će dočekati za petnaestak minuta, a upravo to vrijeme, ističu, zna biti ključno za dolazak na željeno odredište, najčešće radno mjesto.
– Ako na Radničkoj trebate biti u osam, a propustili ste tramvaj kod Lisinskog u 7.45, možete biti sigurni da ćete zakasniti na posao jer idući neće doći za manje od 15 minuta. Alternativa je zvati taksi ili doći na posao 20-ak minuta ranije. Ništa od toga nema smisla i zaista bi na ovako frekventnim linijama vožnje trebale biti učestalije – ističe Marija Župan.
Iako su češća prometovanja nekih linija želja mnogih građana, iz ZET-a poručuju da na definiranje polazaka utječe niz čimbenika.
– Svakodnevno se prati situacija na svim tramvajskim linijama, a polasci ovise o dužini trase, tehničkim karakteristikama koridora, protočnosti prometa i drugim parametrima koji se trebaju uskladiti s realnom situacijom na terenu – objašnjavaju u ZET-u te dodaju kako će se stari visokopodni tramvaji još neko vrijeme viđati na gradskim tračnicama.
Pitanje infrastrukture
Putnici se, međutim, nadaju što skorijoj promjeni vozila.
– Čudi me kako na ovoj trasi nisu ubacili više novih tramvaja. Svake prijestupne vidim jednu niskopodnu “trojku”. Izgleda kao da je čuvaju da vozi samo za blagdane. Iako još nemam problema sa stepenicama u tim starim tramvajima, mnogim osobama mojih godina penjanje teško pada – govori umirovljenik Antun Meštrović.
I dok s jedne strane građani željno iščekuju ako ne kompletnu promjenu voznoga parka na trasi od Trešnjevke do Žitnjaka, onda barem podjednak broj visokopodnih i niskopodnih tramvaja, u ZET-u tvrde da će se noviji modeli uključivati u promet na što veći broj linija, i to u skladu s resursima kojima raspolažu. A i linije koje će se osuvremeniti ovise o više čimbenika, među kojima nisu želje putnika.
– Stajališna infrastruktura, tehničke karakteristike trase i broj putnika neki su od parametara po kojima se bira vozilo koje će nekom trasom prometovati – zaključuju u ZET-u.
Hahaha... da vidite tramvaje u zemljama do HR, svi govore kad bi tramvaji bili kao u Zagrebu hahah