Reakcija na novi ZETOV vozni park

HSLS: Od novih, skupih tramvaja i pruga bolje su rješenje trolejbusi

Zagreb:  Izgubljene  stvari u skadištu  u ZET-u
Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
19.06.2023.
u 11:53

HSLS poziva gradsku upravu i Tomislava Tomaševića ako želi unaprijediti javni prijevoz da krene rješavati probleme prometne infrastrukture koja je doživjela kolaps u Zagrebu i prione popravku i održavanju tramvaja i autobusa koji su neselektivnim uštedama ostali bez rezervnih dijelova . Sama nabava novih vozila iako dobrodošla, je samo krpanje problema.

Tomaševićev sustav neodržavanjem uništio postojeće skupo plaćene tramvaje, a sada troši novac Zagrepčanki i Zagrepčana na nove, smatraju zagrebački HSLS-ovci. 

-Neselektivna štednja u ZET-u rezultirala manjkom rezervnih dijelova i velikim brojem kvarova postojećih tramvaja. U petak su Grad Zagreb i Ministarstvo prometa i veza potpisali ugovor za nabavu 20 novih niskopodnih tramvaja koje će se financirati iz nacionalnog programa oporavka i otpornosti u iznosu od 47,2 milijuna eura. Dio troška nabave novih tramvaja od 37,8 milijuna je financiran iz NPOO , dok Grad Zagreb preuzima plaćanje PDV-a u iznosu od 9,4 milijuna eura. Pozitivan je to korak nadopune tramvajskog voznog parka, koji nije zastario jer sadrži preko 140 niskopodnih jedinica. Bolest ZET-ovog voznog parka je izostanak adekvatnog održavanja -poručuju u HSLS-u. Njihov je stav da uzrok 'bolesti' leži u načoinu na koji gradska uprava rukovodi nabavom. 

-Ono s čime se ne možemo složiti je najava rješavanja problema lošeg javnog prijevoza u Zagrebu prvenstveno nabavom novih tramvaja i autobusa na baterije, što su sigurno nužna neophodna sredstava u javnom prijevozu, ali pritom gradska uprava zanemaruje učinkovitu organizaciju postojećih i dostatnih tramvaja i autobusa. Podsjećamo da u Zagrebu trenutno prometuje 187 tramvaja, od čega 142 novih niskopodnih tramvaja tip NT2200 i NT2300 . Neplaniranje radova u prometu, neprovođenje komunalnog reda, izostanak strategije prometa, loš rad gradskog prometnog redarstva uz neodgovarajuće održavanje vozila ZET-a osnovni su uzrok kašnjenja tramvaja i autobusa, nepridržavanja voznog reda ili preskakanja vožnji te posljedično tome i velikih gužvi u tramvajima i autobusima ZET-a kao i prometnog kolapsa - kažu HSLS-ovci te navode kako je prosječna brzina tramvaja u Zagrebu oko12,80 km/sat, a u održavanje vozila uloženo je svega 19 milijuna eura. 

Stoga HSLS poziva gradsku upravu i Tomislava Tomaševića ako želi unaprijediti javni prijevoz da krene rješavati probleme prometne infrastrukture koja je doživjela kolaps u Zagrebu i prione popravku i održavanju tramvaja i autobusa koji su neselektivnim uštedama ostali bez rezervnih dijelova . Sama nabava novih vozila iako dobrodošla, je samo krpanje problema.

-Također predlažemo gradskoj upravi nabavu trolejbusa kao vozila na alternativni pogon izvan tramvajske mreže kao prihvatljivije i ekonomičnijeg rješenje od baterijskih autobusa ili širenja tramvajske mreže, umjesto što zbog nedostatka vizije i znanja preuzima stara rješenja od prošlog gradonačelnika. Kombinacijom trolejbusa s autonomijom izvan kontaktne mreže moglo bi se doseći i mjesta II. zone Zeta. Trolejbus lakše može zaobići neka ograničavajuće prepreke, jer za razliku od tramvaja ne traži izgradnju građevinski i financijski zahtjevne pruge. Iz tog razloga u HSLS-ovom programu unaprijeđena prometa u gradu Zagrebu nalazi se i ovaj projekt razvoja ovog alternativnog i zelenog javnog prijevoza visoko na listi prioriteta- istaknuo je predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić. 

Iz HSLS-a upozoravaju i na svakodnevni problem jurnjave biciklista koji ne poštuju prometna prabvila te ugrožavaju sebe i ostale sudionike u prometu. 

-U pješačkim zonama i nogostupima mnogi učestalo velikim brzinama voze slalom tik uz prolaznike, od kojih su mnogi starije osobe i djeca, a biciklističkim stazama kreću se nedozvoljenim smjerovima. Budući da nemaju registracijske pločice i lako su pokretljivi, vrlo brzo pobjegnu s mjesta na kojima se događaju incidenti te ih je teško identificirati. U gradovima i državama s kojima se volimo uspoređivati, primjerice u Amsterdamu, takvih problema nema budući da biciklisti, kao i ostali sudionici u prometu, poštuju pravila jer nadležne vlasti vode o tome računa - kažu u HSLSU te dodaju kako je člancima 112. i 113. Zakona o sigurnosti prometa na cestama regulirano je kretanje bicikala i sličnih vozila, kao i sankcije za nepoštivanje pravila.

Prometno redarstvo ovlašteno je poduzimati mjere propisane tim Zakonom, kao i Prekršajnim zakonom. Međutim, Prometno redarstvo to ne čini. Osim toga, postoje i biciklisti koji niti ne znaju kojih se pravila moraju držati jer ih nitko tome ne podučava.
Iz tog razloga Alen Lochert ispred HSLS-a Zagreb predložio je gradskoj upravi da hitno osmisli i, najkasnije u roku od dva mjeseca, počne periodički provoditi kampanje s naglaskom na informativno-preventivnu svrhu edukacije biciklista o ponašanju u prometu, naloži prometnom redarstvu periodičko provođenje preventivnih akcija, po uzoru na akcije „Martinje“, „Brzina“ i sl., koje MUP provodi na državnoj razini te naloži Prometnom redarstvu redovito poduzimanje mjera i sankcija koje je ovlašteno primjenjivati

Ključne riječi

Komentara 5

GO
gordan0810
09:14 20.06.2023.

Ja sam jedino za to da svi biciklisti imaju položeno poznavanje prometnih propisa. Neki dan u šetnji sreo 10 biciklista, niti jedan nije poštovao propise. Od vožnje po cijelom pločniku (širine 4 metra), do vožnje u suprotnom smjeru, o prelasku ceste na crveno da ne govorim. Zašto se podrazumijeva da svi biciklisti poznaju propise kada je jasno da to nije slučaj i da svojim ponašanjem dovode druge i sebe u opasnost.

ZA
zagrebtator
14:30 19.06.2023.

ma kakvi trolejbusi.... pa da zagreb lici na ruske gradove....

EZ
ezer
22:51 19.06.2023.

Trolejbusi nije loša ideja već vidim prvu kružnu liniju po zelenom valu, Trg žrtava fašizma, Boškovićeva, Hebrangova, Klaićeva, Jagićeva, Kršnjavog, Žerjavićeva, Pavla Hatza, Kneza Mislava.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije