Tomaševićev sustav neodržavanjem uništio postojeće skupo plaćene tramvaje, a sada troši novac Zagrepčanki i Zagrepčana na nove, smatraju zagrebački HSLS-ovci.
-Neselektivna štednja u ZET-u rezultirala manjkom rezervnih dijelova i velikim brojem kvarova postojećih tramvaja. U petak su Grad Zagreb i Ministarstvo prometa i veza potpisali ugovor za nabavu 20 novih niskopodnih tramvaja koje će se financirati iz nacionalnog programa oporavka i otpornosti u iznosu od 47,2 milijuna eura. Dio troška nabave novih tramvaja od 37,8 milijuna je financiran iz NPOO , dok Grad Zagreb preuzima plaćanje PDV-a u iznosu od 9,4 milijuna eura. Pozitivan je to korak nadopune tramvajskog voznog parka, koji nije zastario jer sadrži preko 140 niskopodnih jedinica. Bolest ZET-ovog voznog parka je izostanak adekvatnog održavanja -poručuju u HSLS-u. Njihov je stav da uzrok 'bolesti' leži u načoinu na koji gradska uprava rukovodi nabavom.
-Ono s čime se ne možemo složiti je najava rješavanja problema lošeg javnog prijevoza u Zagrebu prvenstveno nabavom novih tramvaja i autobusa na baterije, što su sigurno nužna neophodna sredstava u javnom prijevozu, ali pritom gradska uprava zanemaruje učinkovitu organizaciju postojećih i dostatnih tramvaja i autobusa. Podsjećamo da u Zagrebu trenutno prometuje 187 tramvaja, od čega 142 novih niskopodnih tramvaja tip NT2200 i NT2300 . Neplaniranje radova u prometu, neprovođenje komunalnog reda, izostanak strategije prometa, loš rad gradskog prometnog redarstva uz neodgovarajuće održavanje vozila ZET-a osnovni su uzrok kašnjenja tramvaja i autobusa, nepridržavanja voznog reda ili preskakanja vožnji te posljedično tome i velikih gužvi u tramvajima i autobusima ZET-a kao i prometnog kolapsa - kažu HSLS-ovci te navode kako je prosječna brzina tramvaja u Zagrebu oko12,80 km/sat, a u održavanje vozila uloženo je svega 19 milijuna eura.
Stoga HSLS poziva gradsku upravu i Tomislava Tomaševića ako želi unaprijediti javni prijevoz da krene rješavati probleme prometne infrastrukture koja je doživjela kolaps u Zagrebu i prione popravku i održavanju tramvaja i autobusa koji su neselektivnim uštedama ostali bez rezervnih dijelova . Sama nabava novih vozila iako dobrodošla, je samo krpanje problema.
-Također predlažemo gradskoj upravi nabavu trolejbusa kao vozila na alternativni pogon izvan tramvajske mreže kao prihvatljivije i ekonomičnijeg rješenje od baterijskih autobusa ili širenja tramvajske mreže, umjesto što zbog nedostatka vizije i znanja preuzima stara rješenja od prošlog gradonačelnika. Kombinacijom trolejbusa s autonomijom izvan kontaktne mreže moglo bi se doseći i mjesta II. zone Zeta. Trolejbus lakše može zaobići neka ograničavajuće prepreke, jer za razliku od tramvaja ne traži izgradnju građevinski i financijski zahtjevne pruge. Iz tog razloga u HSLS-ovom programu unaprijeđena prometa u gradu Zagrebu nalazi se i ovaj projekt razvoja ovog alternativnog i zelenog javnog prijevoza visoko na listi prioriteta- istaknuo je predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić.
Iz HSLS-a upozoravaju i na svakodnevni problem jurnjave biciklista koji ne poštuju prometna prabvila te ugrožavaju sebe i ostale sudionike u prometu.
-U pješačkim zonama i nogostupima mnogi učestalo velikim brzinama voze slalom tik uz prolaznike, od kojih su mnogi starije osobe i djeca, a biciklističkim stazama kreću se nedozvoljenim smjerovima. Budući da nemaju registracijske pločice i lako su pokretljivi, vrlo brzo pobjegnu s mjesta na kojima se događaju incidenti te ih je teško identificirati. U gradovima i državama s kojima se volimo uspoređivati, primjerice u Amsterdamu, takvih problema nema budući da biciklisti, kao i ostali sudionici u prometu, poštuju pravila jer nadležne vlasti vode o tome računa - kažu u HSLSU te dodaju kako je člancima 112. i 113. Zakona o sigurnosti prometa na cestama regulirano je kretanje bicikala i sličnih vozila, kao i sankcije za nepoštivanje pravila.
Prometno redarstvo ovlašteno je poduzimati mjere propisane tim Zakonom, kao i Prekršajnim zakonom. Međutim, Prometno redarstvo to ne čini. Osim toga, postoje i biciklisti koji niti ne znaju kojih se pravila moraju držati jer ih nitko tome ne podučava.
Iz tog razloga Alen Lochert ispred HSLS-a Zagreb predložio je gradskoj upravi da hitno osmisli i, najkasnije u roku od dva mjeseca, počne periodički provoditi kampanje s naglaskom na informativno-preventivnu svrhu edukacije biciklista o ponašanju u prometu, naloži prometnom redarstvu periodičko provođenje preventivnih akcija, po uzoru na akcije „Martinje“, „Brzina“ i sl., koje MUP provodi na državnoj razini te naloži Prometnom redarstvu redovito poduzimanje mjera i sankcija koje je ovlašteno primjenjivati
Ja sam jedino za to da svi biciklisti imaju položeno poznavanje prometnih propisa. Neki dan u šetnji sreo 10 biciklista, niti jedan nije poštovao propise. Od vožnje po cijelom pločniku (širine 4 metra), do vožnje u suprotnom smjeru, o prelasku ceste na crveno da ne govorim. Zašto se podrazumijeva da svi biciklisti poznaju propise kada je jasno da to nije slučaj i da svojim ponašanjem dovode druge i sebe u opasnost.