crowdfunding kampanja

I stalni gosti i oni koji u kafić kročili nisu skupili konobarima za plaće i spasili ga

Matija Mihoković, vlasnik kafića Crni mačak
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
1/5
26.04.2020.
u 23:48

U tri je sata stiglo 30.000 kn. Donatori će dobiti rundu, a i mogućnost da na zid ispišu omiljeni citat

Isprva u svoju ideju nisu bili posve sigurni. Kriza je svima, mislili su, pa zašto bi ljudi baš za njih otvarali novčanik. Ali, pokušat će ipak, zaključili su. I dobro da jesu jer ne samo da su kese odriješili već su stalni i povremeni gosti kafića "Crni mačak", ali čak i oni koji u njega ni kročili nisu, svojem omiljenom osoblju osigurali plaće ili, kako kaže suvlasnik simpatičnog lokala u zagrebačkoj ulici Podolje, omogućili opstanak.

Jesmo li to očekivali? Ni u ludilu

Ili, ako baš hoćete sasvim pojednostavljeno, svoje najdraže konobare, koji trenutačno ne mogu raditi, platiti su odlučile mušterije, kako bi im se, nakon krize, opet mogli vratiti na kavu. A sve je, govori nam suvlasnik kafića Matija Mihoković, počelo tog 19. ožujka. Kao i ostali ugostiteljski objekti, odlukom Nacionalnog stožera civilne zaštite "Crni mačak" zbog zaustavljanja širenja koronavirusa morao je zatvoriti vrata.

– Mi smo već taj dan rekli svojim gostima da je vjerojatno to naš posljednji dan. Shvatili smo da rezerve koje smo imali, uključujući osobna sredstva, neće biti ni približno dovoljne za pokrivanje troškova poslovanja, naročito ako mjere izolacije potraju dulje – kaže Mihoković pa otkriva da im je tada na pamet pala ideja. Ili ključ u bravu ili da zatraže pomoć zajednice, bila je dilema koja ih je mučila, a kako se ni inače, ističe, ne predaju lako, odlučili su pokrenuti crowdfunding kampanju za spas "Crnog mačka". Kao cilj postavili su 4500 eura, odnosno tridesetak tisuća kuna jer iznos je to, kaže Mihoković, koji im je bio minimum za golo preživljavanje.

– Računali smo da bismo mogli taj iznos skupiti za oko mjesec dana, u najgorem slučaju do isteka maksimalnog roka koji platforma GoGetFunding postavlja – kaže suvlasnik kafića, no u procjeni se gadno prevario. Jer samo tri sata i 15 minuta trebalo je ljudima da ožive "Mačka", a do danas, otkriva Mihoković, uplata je 207, a iznos se povećao na 8879 eura. Jesu li to očekivali, pitamo Matiju.

– Ma ni u ludilu! Odziv nas je šokirao, što brzinom, što količinom, i to u najboljem i najpozitivnijem smislu. Stizale su poruke da se ne predajemo, da izdržimo. Novac je, naravno, važan i bit će ključan za opstanak poslovanja, ali nema te količine novca koja bi se mogla i približno usporediti s ljubavlju i podrškom kojima su nas ljudi obasuli. Imamo najbolju zajednicu na svijetu – kaže Mihoković, usput otkrivajući još jedan od razloga zašto su ljudi za konobare u "Crnom mačku" izdvojili u prosjeku 40 eura.

Specifičan je to kvartovski kafić, ne samo što se na istome mjestu nalazi više od dvadeset godina, već zbog ekipe koja ga vodi posljednje tri godine. Crni je mačak povezan s tvrtkom Terrible Creations, koju čini kolektiv mladih ljudi zaljubljenih u LARP, odnosno Live Action Role Play ili, pojednostavljeno, igranje uloga uživo. Svakodnevica su zato i u "Mačku", u kojem su društvene igre, ali i ostale vrste igara, stalno dostupne. Odazvali su se upravo zato u akciju spašavanja kafića i oni koji u njemu nikad nisu boravili.

Dio će proslijediti obrtnicima

– Među donatorima naši su stalni gosti, ali u golemom broju odazvali su se i drugi dragi ljudi iz šire zajednice koja voli isto što i mi. Rodbina, prijatelji, kolege, poslovni partneri, iz Zagreba, ali i iz drugih hrvatskih gradova, pa i izvan granica naše zemlje. I, ono što nas je najviše iznenadilo, nemali broj ljudi koje uopće ne poznajemo, ali su čuli kakav je "Crni mačak" kafić pa su priskočili u pomoć – ponosi se svojim podupirateljima Mihoković, kojeg pitamo i što su onima koji ih podrže ponudili kao "nagradu", što je uglavnom običaj u crowdfunding kampanjama. Odlučili su se, kaže, manje-više za standardnu ponudu. – U rasponu od javne zahvale preko kartica lojalnosti s popustima, besplatnih pića i posebno za ovu priliku izrađenih majica, do vaučera za besplatne igre naše tvrtke Terrible Creations. Ono što je pomalo drukčije, mogućnost je ispisivanja omiljenog citata na zid "Crnog mačka" – kaže suvlasnik kafića, pa otkriva i na što će euri iz kampanje točno biti potrošeni. Kako kaže, nakon što se plate naknade platformi za skupljanje novca i banci, prioritet su plaće trojice zaposlenika. Onda doprinosi, porezi, režije i drugi troškovi potrebni za redovito održavanje poslovanja.

– Dio novca namjeravamo potrošiti kako bismo pomogli našim dobavljačima i drugim ključnim partnerima, koji su također u teškoj situaciji. Pokrit ćemo svoja dugovanja prema njima, a i naručiti robu i usluge te ih odmah platiti – govori Matija Mihoković pa ističe kako će prvi na redu biti obrtnici i male tvrtke. Dio novca potrošit će se i na "nagrade" financijerima.

– Trenutačno se to ne čini izglednim, ali ako išta ostane, uložit ćemo u "Mačka" da postane još ugodnije i korisnije mjesto za okupljanje – kaže Mihoković.

Komentara 1

DU
Deleted user
07:51 27.04.2020.

bravo dečki

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije