Na kojoj liniji vozila redovito kasne? – 268. U kojim autobusima su uobičajene svađe između putnika i vozača? – 268. U kojem je autobusu počinjeno čak i ubojstvo zbog karte? – 268. Na vozače koje linije se putnici redovito žale da razgovaraju na mobitel, da puštaju članove obitelji u vozilo bez karte i da odbijaju stati na stanicama? – 268. Iako je statistički gotovo nemoguće da se u metropoli s više od 150 autobusnih linija većina incidenata događa baš na “toj jednoj“, kada stigne loša vijest iz ZET-a, gotovo je sigurno da je u nju upletena i “linija iz pakla – 268“.
Oštre osude napada
Najnoviji sramotni slučaj ekskluzivno je zabilježio Večernji list čiji je urednik svjedočio napadu otpravnika ZET-a na putnika. Drvenom je letvom nasrnuo na njega nakon što je ovaj pitao zašto autobus kasni 40 minuta. Reakcije nakon objave informacije o ovom slučaju se ne stišavaju, a u redakciju Večernjeg lista javio se niz ljutitih čitatelja koji su odlučili podijeliti svoje loše iskustvo.
– Autobusi u smjeru Velike Gorice redovito preskaču jedan, dva ili čak tri termina u voznom redu. Čeka ih se i po sat vremena, a najgore je što ih onda dođe nekoliko odjednom – požalila se nezadovoljna putnica koja je primijetila kako se vozni red posebno krši zadnjih nekoliko mjeseci, otkako je uvedena karta od četiri kune.
– Možda je to cilj ZET-a, da putnici čekaju toliko da im istekne karta od 30 minuta – zaključila je čitateljica u jednom od bijesnih komentara dok se u ostalima može pročitati kako po putnicima kaplje ulje, u vozilima ne radi klima, vozači su bezobrazni i agresivni...
– Treba priznati da na nekim linijama sve funkcionira i da ima pristojnih vozača koji pomažu putnicima, recimo majkama s djecom kada treba unijeti kolica, ali činjenica je da je ova linija uistinu katastrofa – zaključio je pak putnik koji se svaki dan vozi na toj relaciji. Zadnji slučaj napada posebno je oštro osuđen, a na njega su reagirali iz ZET-a.
– Najoštrije osuđujemo bilo kakva odstupanja naših djelatnika od profesionalnih normi, etičkih ili socijalnih načela. Odmah smo pokrenuli interni postupak utvrđivanja svih okolnosti te prije njegova dovršetka ne možemo prejudicirati krivnju – poručili su.
Bolja bi bila željeznica
Kada će se i hoće li se tenzije u ukletom autobusu smiriti, teško je reći, no stručnjaci tvrde da je teško da se gužve smanje i vozni red stabilizira sve dok je autobusa jer oni nisu dobro rješenje.
– Na tako dugim međugradskim linijama trebala bi postojati željeznica na koju smo mi zaboravili – rekao je prometni stručnjak Ivan Dadić te dodao kako bi situaciju ipak moglo poboljšati da autobus koji vozi u Veliku Goricu ne staje na toliko stanica u Zagrebu, nego da vozi direktno u Goricu, a da se za zagrebačko područje uvede nova linija.
3.3. 2015. Vozač je izašao iz autobusa i nije htio krenuti jer je dvoje putnika u vozilo ušlo sa sadnicama cvijeća
5.7.2016. Autobus se zabio u ogradu kod Paromlina, a bilo je i slučaja naglog kočenja s ozljedama, otkazivanja kočnica...
21.12. 2017. Autobus se počeo dimiti zbog kvara na kočionim oblogama nakon čega su putnici istrčali iz vozila
16.4. 2017. Na sam Uskrs Antu Škembera (29) suputnik iz autobusa ubio je ubodom noža nakon što je ovaj odbio platiti kartu
30.5.2017. Svađe i psovke su stalne, pa je tako nedavno vozač majci s djetetom rekao “Seljanko, imaš dijete, a nemaš za kartu!“
a ti stela kakva si ti na svom poslu? baš tvoj rad i uporno pljuvanje bez ispitanih i provjerenih činjenica po cijelom ZETu je ne noćna već svakojutarnja mora.