SNIJEG

Javna garaža ispod HNK?

17.12.2002.
u 00:00

* Za lokaciju ispod HNK većina prometnih stručnjaka, umjetnici se protive, a odlučit će Poglavarstvo * Svi moderni gradovi Europe grade garaže u centru i spuštaju ih u podzemlje - kaže prof. Ivan Dadić

Nova podzemna garaža - Zagrepčanima u središtu grada prijeko potrebna jer nedostaje oko 20.000 parkirališnih mjesta - gradit će se vjerojatno ispod zgrade Hrvatskog narodnog kazališta na Trgu maršala Tita. O točnom mjestu gradnje nove garaže odlučit će za koji dan Poglavarstvo, no svi su izgledi, doznajemo iz pouzdanog izvora, da će to biti ispod zgrade HNK. Zagrepčani, koji ovih dana muku muče sa snijegom i parkirališnim mjestima, zasigurno će odahnuti na dulje vrijeme.

Naime, javna garaža što se gradi na Langovu trgu ne može pokriti sve potrebe vozača za parkiralištima u centru metropole. HNK-u - kao lokaciji za novo podzemno parkiralište - zasad konkurira samo prostor ispod srednjoškolskog igrališta kod Mimare - no, prema našim izvorima, ima jako male izglede.

U javnosti su se spominjale još neke lokacije - kao što je bivše Cibonino igralište na Tuškancu - no prometni stručnjaci zagovaraju HNK jer je ta lokacija, kako kažu, blizu svim sadržajima koji ljude privlače u centar. Umjetnici i povjesničari pak smatraju kako je nedopustivo garažu smjestiti u zaštićenu povijesnu jezgru, unatoč tome što već postojeći projekt za garažu ispod Trga maršala Tita ne uništava autentičnost Kazališnog trga.

- Lokaciju ispod HNK zagovaram još od vremena kad se radila prometna studija. Promatrali smo koliko ljudi dnevno vozilima dolazi u taj dio grada, koliko ih pogrešno parkira na nogostupima i zelenim površinama te koliko se dugo zadržavaju u centru. Svi su parametri išli u prilog gradnji garaže na toj lokaciji, koja kao takva gravitira svim važnim sadržajima u centru - kaže direktor "Zagrebparkinga" Mate Kraljević. Prostor kod Mimare također je atraktivan, no kako je uobičajna praksa velikog broja vozača ostaviti auto što bliže žiži, a pješačiti što manje, Kraljević se boji da bi garaža na toj lokaciji doživjela sudbinu one kod Kvatrića, gdje je od ukupno 373 mjesta iskorištena samo trećina.

- U budućnosti će sigurno trebati realizirati obje varijante, no s obzirom na prometne tokove HNK bi trebao biti prioritet. Svi moderni gradovi Europe grade garaže u centru i spuštaju ih u podzemlje. Prostor kod Hotela Esplanade, primjerice, nije ništa manje atraktivan od Kazališnog trga, a ima garažu, stoga ne vidim razlog zbog kojeg se Grad ne bi odlučio za HNK - kaže prof. Ivan Dadić s Fakulteta prometnih znanosti.

Zagrepčani sada na raspolaganju imaju četiri javne garaže pod upravom "Zagrebparkinga" s ukupno 719 parkirališnih mjesta - na Kvatriću, u Ilici, Petrinjskoj i Palmotićevoj. Postoji još i javna garaža Importanne centra u koju stane 380 vozila, 100 vozila više stane u Importanne galeriju, dok im je u Kaptol Centru na raspolaganju još 525 parkirališnih mjesta. Buduća garaža na Langovu trgu imat će pet etaža s 310 parkirališta, a izvođač radova - poduzeće "Tehnika" - iskopalo je već dvije trećine građevne jame. Radovi bi trebali biti završeni do listopada iduće godine.

D. Petrov

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije