MiniPolis

Klinci putuju u Airbusu koji je u dječji grad stigao kroz prozor

29.06.2021.
u 13:07

Omiljena je atrakcija u MiniPolisu replika aviona iz flote Croatia Airlinesa, a na zrakoplovnim radionicama u MiniPolisu klinci navlače pilotska odijela i uče kako je upravljati zrakoplovom na gotovo 12 tisuća metara nadmorske visine

Da bi se izbliza mogao vidjeti putnički zrakoplov, nije potrebno posjetiti aerodrom ili otisnuti se na daleko putovanje, već je dovoljno svratiti u MiniPolis. U prvom dječjem gradu u Hrvatskoj, naime, može se saznati kako izvana i iznutra izgleda Airbus A320. Riječ je o umanjenoj replici stvarnog modela jednoga od najpoznatijih pripadnika flote Croatia Airlinesa, a nalazi se u interaktivnom tematskom parku za najmlađe, koji se prostire na tisuću četvornih metara zgrade na Radničkoj cesti 1a. Djeca ondje mogu na siguran i njima pristupačan način iskusiti kako je to biti pilot i stjuardesa, a ako to žele, mogu se pretvoriti i u poštara, frizera, liječnika, veterinara, soboslikara ili laboranta.

U kokpitu 490 prekidača

Na zrakoplovnim radionicama u MiniPolisu klinci tako navlače pilotska odijela i uče kako je upravljati zrakoplovom na gotovo 12 tisuća metara nadmorske visine, a simulirani 289 kilometara dug let od Zagreba do Splita traje desetak minuta. Za razliku od stvarnog zrakoplova Croatia Airlinesa, koji ima 172 sjedala, A320 u MiniPolisu ima četiri putnička i dva pilotska sjedala, a za pripreme, njegovo polijetanje i slijetanje koristi se pedagoški prilagođen program putovanja, za koji djeca na simboličan način uče o zadaćama, ali i izazovima s kojima se tijekom leta susreću pilot i kopilot.

– Zrakoplovu stalno dodajemo nove funkcije kako bi bio što realističniji. Negdje sam pročitala da kokpit Airbusa A320 ima oko 490 prekidača i mislim da smo na dobrom putu da i mi dođemo do tih brojki – kaže Ines Gašo, vlasnica MiniPolisa.

 

Kako bi maleni ljubitelji aviona imali prvorazredno iskustvo, kabinsko osoblje prije polijetanja brine se o sigurnosnim procedurama, a putnike će, nakon što se A320 otisne s tla, ljubazno poslužiti hranom i pićem.

– Potrudili smo se da okruženje i scenariji budu što realističniji, a malene stjuardese obožavaju odjenuti uniforme koje smo dobili od Croatia Airlinesa i kakve nosi njihovo kabinsko osoblje – naglašava I. Gašo.

Airbusov A320, koji je prvi put poletio 1987., prvi je putnički zrakoplov u povijesti kojim se, umjesto hidrauličkim aktuatorima, upravljalo digitalnom “fly-by-wire tehnologijom”, a digitaliziran je i primjerak u MiniPolisu pa maleni piloti i putnici u sklopu infotainment sustava tako mogu provjeriti GPS poziciju aviona, brzinu kretanja i potrošnju goriva na simuliranom letu na čak četiri europske destinacije. I dok se A320, koji inače ima potisak od 27 tisuća kN, što je otprilike ekvivalent iznosu od 16.000 konjskih snaga, bez problema penje na maksimalnu visinu od 11.900 metara, ovaj specifičan primjerak nije lako svladao “penjanje” na prvi kat poslovne zgrade u kojoj se MiniPolis nalazi.

Vrata su bila preuska

– Kako kroz nijedna ulazna vrata nije mogao proći, podigli smo ga dizalicom do prozora ureda prodaje koji je jedini bio dovoljno širok da zrakoplov uđe. Ali onda smo morali srušiti zid da ga prebacimo u zračnu luku jer su vrata ureda, naravno, bila preuska – 
sa smijehom se prisjeća Ines Gašo.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije