Stotine pacijenata jučer su u Kliničkoj bolnici Dubrava satima čekale red da bi se samo naručile za dijagnostičke specijalističke preglede.
- Čekam već tri sata. Ovdje nešto ne štima u organizaciji - ljutio se umirovljenik Nikola Ruva. On i većina čekača potvrdili su da su se pokušavali naručiti telefonom, ali su im bolničke službenice rekle da moraju doći osobno.
Takve velike gužve tamo se ponavljaju početkom svakog mjeseca jer se tada dobivaju rasporedi dežurstava. Tako oni koji se tada naruče imaju veće izglede za brži dolazak na red za pregled.
- Pacijenti se mogu naručiti svaki dan u mjesecu. Većina predbilježbi se ionako prima i obavi u tekućem mjesecu - tvrdi dr. sc. Marko Banić, pomoćnik ravnatelja KB Dubrava, koji misli da pacijenti naručivanjem prvog u mjesecu ne dobivaju mnogo.
Dragica Gradiček iz Vrbovca putovala je dva sata da bi se naručila za dopler sliva. No, službenica na šalteru ju je nakon trosatnog čekanja odbila naručiti jer nema više slobodnih mjesta za taj pregled ovog mjeseca.
- Rekli su mi da dođem ponovno 2. veljače. I to samo da bih se naručila. To je sramota! Čekamo ovdje kao majmuni - potužila se Dragica Gradiček.
Većina pacijenata su stari i bolesni ljudi, koje višesatno čekanje iznimno umara.
- Mom ocu su rekli da se ne može telefonom naručiti za ultrazvuk srca. To nije neki posao, a svima bi nam bilo lakše - rekao je Ivan Popović, koji kaže da nema goreg početka godine od stajanja u dosadnom redu.
Iako dr. sc. Banić tvrdi da postoji mogućnost telefonskog naručivanja, ono najčešće nije ostvarivo.
- Trudimo se raditi najbolje što možemo. Kad je ovakva gužva, teško nam je primati i telefonske narudžbe - kaže Sandra Holy-Dominić, jedna od tri službenice na šalteru. Također veli da pacijenti često ne znaju čitko pročitati dijagnozu pa im to dodatno otežava posao.
Pomoćnik ravnatelja Banić slaže se da su gužve velike, ali kaže da u bolnici rade najbolje što mogu s obzirom na uvjete.
- Na šalterima rade punom parom. Od 17. studenog prošle godine imamo jedinstven informatički sustav, koji će olakšati ovakve situacije - nada se dr. sc. Banić, koji tvrdi da nije bio upoznat s podatkom da je pacijentima odbijeno telefonsko naručivanje.
LADA NOVAK