PODJELA NA BLOKOVE

Nova pravila kreću od rujna: Donosimo detalje zagrebačke reforme parkiranja s povlaštenom kartom

storyeditor/2024-07-11/22.jpg
Foto: Grad Zagreb
1/2
12.07.2024.
u 07:30

Parkirne zone u Zagrebu, ukratko, po novom će se podijeliti na blokove promjera oko kilometar, a stanovnici će povlaštenu kartu moći koristiti samo u onom bloku u kojem imaju prijavljeno prebivalište ili boravište. Zagrepčani će i dalje moći parkirati u bilo kojem bloku, no povlaštena parkirna karta vrijedit će samo za blok u kojemu žive.

Zagrepčani s povlaštenom parkirnom kartom za prvu zonu sad mogu neograničeno ostaviti vozilo gdje god žele u gradu, i to za samo 13,30 eura mjesečno. A oni s kartom za drugu zonu mogu se za 5,30 eura parkirati bilo gdje ne samo u toj već i na cijelom području treće zone. Tako trenutačno funkcionira sustav parkiranja s povlaštenim kartama, no uskoro će postati prošlost jer je Grad u savjetovanje s javnošću poslao dokument kojim se sve iz temelja mijenja.

Fiktivna adresa za 13,30 eura

Parkirne zone u Zagrebu, ukratko, po novom će se podijeliti na blokove promjera oko kilometar, a stanovnici će povlaštenu kartu moći koristiti samo u onom bloku u kojem imaju prijavljeno prebivalište ili boravište. U slučaju pravnih osoba, moći će se parkirati samo u zoni na koju je registrirana tvrtka ili obrt.

Podjela grada na prvu, drugu i treću regularnu parkirnu zonu dakle ostaje, no one će se dodatno podijeliti na 24 manjih blokova. Zagrepčani će i dalje moći parkirati u bilo kojem bloku, no povlaštena parkirna karta vrijedit će samo za blok u kojemu žive. To znači da će osobi koja stanuje u bloku 2B, recimo, karta vrijediti samo na području omeđenom na istoku Mesićevom i Vončininom, na jugu u Rubetićevom, na zapadu Schlosserovim i Ivekovićevim stubama, Šalatom i ulicama Antuna Vramca i Medveščak te na sjeveru Grškovićevom. Parkira li se izvan tog područja, morat će platiti običnu komercijalnu satnu ili dnevnu kartu. Isto će vrijediti i za stanovnike Središća u Novom Zagrebu parkiraju li se, primjerice, u Sigetu jer je riječ o dva različita bloka. Nadzor će kao i dosad obavljati Zagrebparking, a uoče li kontrolori na terenu automobil koji nije u svom bloku i za koji nije plaćeno regularno parkiranje, naplatit će im se dnevna parkirališna karta kao kazna.

storyeditor/2024-07-11/22.jpg
1/6

Grad se za ovaj potez, kako je istaknuto na jučerašnjem predstavljanju, odlučio nakon što su analizom uočili da je za prvu zonu, u kojoj postoji 8035 parkirališnih mjesta, izdano čak 13.776 povlaštenih karata. Sličnu diskrepanciju primijetili su i u drugoj zoni, s tri tisuće više povlaštenih karata nego što je parkirnih mjesta. Postoje snažne indicije, kazali su gradonačelnik Tomislav Tomašević i pročelnik Ureda za promet Andro Pavuna, da je dobar dio stanovnika fiktivno prijavljen na adresu u prvoj zoni samo kako bi dobili povlaštenu kartu i tako se mogli parkirati bilo gdje u Zagrebu za samo malo više od 13 eura.

– Zagrebparking je jako dobro digitaliziran, a sad imamo i scan-a-carove koji obilaze teren. Često se dogodilo da više puta tijekom dana i noći skeniramo automobil na adresi koja nema veze s adresom na kojoj su prijavljeni – rekao je Pavuna.

Izmjenom sustava, istaknuo je Tomašević, trebalo bi se omogućiti da ljudi koji žive u određenom bloku lakše pronađu parkirno mjesto blizu svog doma. A kako bi odlučili kamo staviti granice blokova, dodao je, analizirali su kojem području stanovnici kvartova gravitiraju pri parkiranju.

VEZANI ČLANCI: 

Prijedlog zaključka gradonačelnika na savjetovanju je s javnošću 30 dana, odnosno do 9. kolovoza, a plan je da na snagu stupi 1. rujna. Sve važeće povlaštene karte s tim bi datumom trebale prestati vrijediti, a u međuvremenu će se izdati nove, s tim da se, kako su kazali, razmatra i uvođenje prijelaznog razdoblja. Neće se, napomenuo je Tomašević, uvoditi ograničenja što se tiče broja izdanih povlaštenih karata u kućanstvu niti će se širiti zone naplate.

Izmjenama se, poručio je također, rješava problem koji se u Zagrebu provlači već barem desetljeće. A ni implementacija kvartovskih blokova nije nova ideja. Predlagala se u više navrata, a 2013. nije zaživjela zbog sukoba bivšeg gradonačelnika Milana Bandića s gradskim skupštinarima, kao i burne reakcije javnosti. Posebno su, razumljivo, bili bijesni oni u prvoj zoni koji su tako gubili mogućnost parkiranja u cijelom gradu za malen iznos.

Komentara 13

NE
nebitnoime
09:11 12.07.2024.

Imanje i korištenje automobila se sve više tretira kao pušenje.

Avatar Beckham iz Obrovca
Beckham iz Obrovca
09:22 12.07.2024.

A plaćati će se isto karte...znači još jedno guljenje u nizu a za uzvrat apsolutno ništa!

CI
Cibetka
11:56 12.07.2024.

Kak ne kužite to je za vaše dobro,da vas deru 🤣

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije