Ideš mic po mic i nadaš se da onaj tko ti dolazi slijeva neće voziti prebrzo – tako posljednjih dana iz dvorišta zgrade na cestu izlaze stanari s početka Ulice grada Chicaga na Borovju, kojima pogled na promet blokiraju kontejneri. Jedan spremnik za tekstil, do njega onaj za staklo, pa za plastiku, a onda i onaj za papir smješteni su nasuprot kontejnera za miješani komunalni otpad, a iako stanovnici kvarta smeće redovito razdvajaju i pozdravljaju dolazak spremnika, nije im točno jasan kriterij po kojem se oni postavljaju.
– Gospoda iz Čistoće samo su stigla jedno jutro i spremnike posložila. Da se razumijemo, odlično je što su stigli jer nam trebaju. Otpad razdvajamo i dosad smo ga morali nositi kod susjednog bloka zgrada. Međutim, spremnici su se mogli postaviti barem pola metra dalje, odnosno više na pločnik kako bi promet bio pregledan. Oko ovih zgrada ima i dosta djece koja jure na romobilima i biciklima, tako da opreza nikad dovoljno – govore stanovnici Borovja koji, međutim, nisu jedini kojima kontejneri blokiraju pogled na cestu. U istom su problemu i u Španskom, ali i u ostalim kvartovima.
– Naši su spremnici ovdje već neko vrijeme. Doduše, nisam ni sigurna kamo bi se mogli maknuti, a da se pločnikom može normalno šetati te da se ne premjeste na zelene površine jer nema puno mjesta. Zeleni nam otoci trebaju, ali da moramo doći do pola ceste kako bismo uopće vidjeli je li sigurno izaći s parkinga, nije to baš najsigurniji način – rekla je Marija Kranjčec koja se svakodnevno, baš kao i stanovnici Borovja, poput puža vuče da bi došla do glavne ceste. A brzinom te životinje vozit će po kvartu i dalje jer posebnog rješenja za njihov prometno-kontejnerski problem baš i nema.
Postavljanje zelenih otoka, kako doznajemo, dosta je zapravo složen proces u kojem sudjeluje čak nekoliko razina vlasti i poduzeća. Same kontejnere na lice mjesta dovozi, naravno, Čistoća. Toj Holdingovoj podružnici dozvolu za postavljanje kontejnera izdaje Grad, ali na prijedlog Vijeća gradske četvrti. Koje, pak, objasnili su nam, ne daje konkretnu lokaciju, odnosno točnu adresu gdje bi kontejnere željelo, već kaže u kojem bi se bloku zgrada zeleni otok trebao postaviti.
Kako neslužbeno doznajemo iz Grada, “sloboda” spuštanja kontejnera ostavlja se onda Čistoći, odnosno uputa je da se kontejneri postave tako da su lako dostupni Zagrepčanima, a i da ne smetaju prolaznicima koji hodaju pločnicima. Vozači su, čini se, manje bitna stavka, barem ako je suditi po spremnicima iz Borovja i Španskog.
Koliko ima zelenih otoka po kvartovima?
(Hana Ivković)
>> Pogledajte što građani Zagreba kažu o obnovi rotora
Tko i kako ga vodi, kako funkcionira i kako je organiziran grad Zagreb je nažalost postao jedna obična neprepoznatljiva selendra. Oni koji to ne vide ili ne žele vidjeti očito nisu dugo u gradu, bandicevi su placenici ili su nedavno tek došli. Na kraju, potpuno svjedno.