Asia, clary, cibilla, coly, albinon, san andreas, kviki i slba. Osam je vrsta jagoda među kojima su članovi stručnog žirija, ali ujedno i ljubitelji ovog slatkog voća iz grada i Zagrebačke županije, birali najbolju sortu. A apsolutni je pobjednik ovogodišnjeg natjecanja koji se održava 18 put po redu u sklopu Dana zagrebačkih jagoda - asia.
Kriteriji za ocjenjivanje bili su vanjski izgled, odnosno boja, oblik i veličina te jagodina unutarnja kakvoća, u što spada njezina tekstura, odnosno šećera i kiselina...
- Proizvođači stalno mijenjaju sorte, stvorene kroz oplemenjivačke programe, tražeći one koje su najbolje prilagođene za uvjete uzgoja u Hrvatskoj. Nove su sorte, u pravilu, bolje kvalitete i puno ukusnije - rekao je Boris Duralija, profesor na Agronomskom fakultetu i voditelj ocjenjivanja koje je ove godine održano u izletištu Ferin u Donjoj Zelini.
Na prostoru županije i grada, inače, prevladavaju tri sorte - clary, joly i asia, a sezona je berbe ove godine, u odnosu na prethodne, počela nešto ranije zbog povoljnijih uvjeta, odnosno temperature zraka i vlage.
„Jednorodne su, a njihova sezona berbe, ovisno o tehnologiji uzgoja, traje od kraja travnja do početka lipnja“, pojasnio je Duralija, dok je Josip Kraljičković, županijski pročelnik za poljoprivredu, dodao kako je natjecanje pomoglo da se neke sorte na ovdašnjem području "udomaće".
- U županiji ima ukupno šezdesetak registriranih uzgajatelja jagode i većini njih je ona dodatna djelatnost. Svi oni mogu računati na bespovratne potpore Županije, poput potpore za gradnju plastenika, opremanje i izradu prodajnoga mjesta, marketinga, edukacije... - objasnio je pročelnik. A ovisno o statusu proizvođača, odnosno je li profesionalni ili mladi poljoprivrednik, plaća li mirovinsko i zdravstveno..., maksimalni iznos nepovratne potpore je 150.000 kuna.
Da jagode stvarno imaju i svojevrsnu tradicijsku vrijednost, smatra i gradonačelnik Milan Bandić koji je, pak, danas obišao proizvođače purgerica u Horvatima gdje je, usto, najviše uzgajatelja u Zagrebu. Purgerica je, naime, proteklih šest godina jedan od gradskih simbola, a zaštićena je i kao robna marka metropole te je nadaleko poznata među kupcima jer se bere zrela i istog ili idućeg dana prodaje.