Prva prava zimska epizoda u metropoli najavljena je za danas. Promjena vremena donosi pad temperature i tlaka te veliku količinu oborina. Kako će prema večeri temperature padati, tako će kiša postupno u Zagrebu prelaziti u snijeg, najavljuju meteorolozi. Iako ovakav meteorološki rasplet sam po sebi nije vijest i očekivano je tijekom zime na ovim geografskim širinama vidjeti i poneku pahulju, svejedno među građanima, ponajviše vozačima, vlada mišljenje kako zimsku službu zima u siječnju uvijek iznenadi.
Da bismo provjerili ili opovrgnuli tu tvrdnju, morat ćemo pričekati prve konkretnije pahulje, ali svejedno javili smo se zagrebačkoj Zimskoj službi kako bismo provjerili s čime raspolažu.
Ove sezone bez raskošnih smotri
I dok smo prošlih godina gledali velike smotre na parkiralištu Velesajma kada bi se parkirala sva mehanizacija i stiglo ljudstvo te vrh gradske uprave, ove godine smotra je održana skromnije u centrali Zimske službe na Žitnjaku.
– Sva vozila spremna su za rad Zimske službe od 15. studenoga 2022. godine, početkom zimskog razdoblja. Smotra Zimske službe održana je u glavnoj bazi Zimske službe na Žitnjaku, 17. studenoga 2022. godine, prilikom čega je napravljen obilazak te tehnički pregled vozila. Na skladištu i raspoređeno po bazama Zimske službe trenutačno se nalazi oko 15.000 tona soli i oko 2700 tona sipine, a bude li potrebno, prema ugovoru s dobavljačima naručivat će se dodatne količine – kazali su nam iz Zagrebačkih cesta.
Tako da, u Zimskoj službi Grada Zagreba ove godine u osnovnim zadacima sudjeluju 263 ekipe, 147 kamiona i 116 specijalnih vozila (traktora i unimoga) raspoređenih na 16 mjesta u stalnoj pripravnosti. Osim osnovnih zadataka, provode se i posebni zadaci što uključuje šest kamiona i osam specijalnih vozila za koje su zadužene podružnice Čistoća, Robni terminali Zagreb i Zagreparking.
Brojne vozače i građane zanima kada padne snijeg zašto i kako se neke prometnice čiste i je li dovoljno čekati da počnu prve pahulje ili se može djelovati preventivno?
– Radovi Zimske službe izvode se u četiri stupnja pripravnosti i dvije razine prednosti. Ukupno se rali i posipava 2644 km prometnica, u prvoj razini prednosti 1138 km, a u drugoj razini 1506 km. U prvoj razini prednosti uvrštene su ceste prvog reda te dio nerazvrstanih cesta drugog reda. U prvoj razini prednosti čiste se sve trase javnog gradskog prijevoza, prilazi institucijama, industrijskim zonama, turističkim središtima, sve ulice u užem gradskoj središtu u kojima se odvija intenzivniji promet te cestovni objekti (mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci) – odgovorili su nam.
Snijeg sve rjeđa pojava
Djeluje se i preventivno, a za to brine sustav za rano otkrivanje poledice i leda na kolniku koji putem senzora na 18 kritičnih lokacija (mostovi, nadvožnjaci, brdske dionice..) dojavljuje trenutačno stanje kolnika (temperatura kolnika, temperatura zraka, vlažnost kolnika i ledište s obzirom na slanost kolnika, oborine, magla), a informacije, poručuju iz ZG cesta, svakodnevno dojavljuje i DHMZ.
Sudeći prema klimatskim uvjetima u metropoli u posljednje vrijeme, čini se kako će ralice i sol na gradskim prometnicama biti sve rjeđa pojava s obzirom na to da pravog snijega nije bilo godinama, a uslijed klimatskih promjena temperature zimi sve su više i više.
>> VIDEO: Upaljen crveni meteoalarm za dio Hrvatske: Stiže i nova promjena, bit će snijega
Nekada sui mediji bili normalniji i nije bilo meteoalarma za snijeg zimi. Zamisli zima pa još snijeg