Čak desetak letova je preusmjereno, a velik broj ih bilježi kašnjenja u dolasku i odlasku s Međunarodne zračne luke Franjo Tuđman tijekom poslijepodneva i večeri, a zbog snažnih olujnih ćelija i zračni prostor iznad središnje Hrvatske je bio relativno prazan odnosno zrakoplovi su mijenjali rutu kako bi izbjegli nevrijeme. Što se tiče preusmjeravanja prema podatcima Flight Radara, nacionalni prijevoznik Croatia Airlines preusmjerio je svoj letove iz Züricha i Pariza za Pulu, zatim su letovi iz Splita i Beča završili su u Zadru. Od dolaska u Zagreb odustao je AirSerbijin avion koji se vratio u Beograd, a tamo je završio i let Turkish Airlinesa iz Istanbula.
Svoj put iz Madrida do Zagreba pamtit će i oni koji su krenuli poslijepodne sa španjolskim nacionalnim prijevoznikom jer prvo ih je nevrijeme preusmjerilo u Dubrovnik, zatim su tamo čekali još neko vrijeme prije nego što su ponovno poletili za Zagreb. O događanjima je izvijestio i zrakoplovni portal Croatian Aviation koji je zabilježio trenutak kada su avioni zbog nevremena krenuli prema drugim zračnim lukama.
- Ne letim prvi put, ali baš je bilo nelagodno, u zraku si oko tebe svuda okolo pucaju munje, cijeli avion se zatresao od turbulencija dok smo se okretali kako bi stigli na drugi aerodrom, ali shvaćam da je to zbog sigurnosti i bolje i kasniti i ići okolo nego riskirati - ispričao nam je jedan putnik koji je sletio na tlo s nekoliko sati kašnjenja, nakon što je avion preusmjeren.
Od slijetanja u opasnim vremenskim uvjetima odustali su još i manji privatni zrakoplovi. Trenutno su kašnjenja u dolascima i odlascima na pojedinim linijama i preko dva sata.
VIDEO: Tuča u općini Sračinec u okolici Varaždina
Inače, baš poput automobila i drugih cestovnih vozila i zrakoplovi su signurni što se tiče plovidbe odnosno leta dok nebo paraju munje. Prije nekoliko mjeseci, podsjetimo, zrakoplov na putu iz Dubrovnika u Zagreb pogodila je munja, no osim neugodnog iskustva za putnike, nikakve druge šteta nije bilo.
GALERIJA: Epilog snažnog nevremena: 'Ovakva tuča se ne pamti. Uništeno je gotovo sve'
- Što se tiče sigurnosti putnika, zrakoplov je proizveden i konstruiran po principu faradeyevog kaveza, odnosno on je kao jedna čelična mreža, što znači da štiti od većih oštećenja prilikom udara groma jer se elektricitet prenosi u atmosferu preko statičkih ispražnjivača - pojasnio je tada glasovnogovornik nacionalnog prijevoznika Davor Janušić.
Ipak, prema strogim protokolima u avijaciji, svaka imalo rizična situacija nastoji se izbjeći pa tako nije nimalo neuobičajena procedura da zrakoplov uslijed nestabilnosti u atmosferi, odnosno olujnih ćelija promjeni rutu kretanja, a nerijetko i krajnje odredište u slučaju da je aerodrom na koji treba sletjeli zahvatilo nevrijeme kao što je poslijepodne bio slučaj sa Zagrebom.
Naime, zbog naglih promjena tlaka zraka kada hladni zrak dođe nad zagrijano tlo stvara se nestabilnost u atmosferi koja može uzrokovati povećane turbulencije tijekom leta, te otežati prvenstveno procedure slijetanja i polijetanja stoga se kompanije odlučuju na preusmjeravanje letova, koje naravno znači i kašnjenje te nelagodu kako za putnike tako i za budžete tih kompanija.
foto: Zračni prostor iznad središnje Hrvatske oko 22 sata (CET)