Slika kilometarskih kolona automobila usred ljetne žege na naplatnim
kućicama Lučko ovog bi ljeta mogla iščeznuti.
Prolaz bez zaustavljanja
Tvrtka Autocesta Rijeka - Zagreb ondje upravo gradi cestovni prilaz
Demerje koji bi za gotovo pet put trebao ubrzati protočnost automobila
kroz naplatne kućice, a time i skratiti čekanje te smanjiti gužve u
jeku turističke sezone. Taj bi prilaz trebao biti gotovo do ovog ljeta,
gradi se tri kilometra prije naplatnih kućica iz smjera Karlovca, a bit
će namijenjen bezgotovinskoj, kartičnoj naplati cestarine.
Plato tog prilaza činit će 10 prolaza, dva će služiti isključivo za
elektronsku naplatu cestarine (plaćanje ENC-om), a preostalih osam za
kartičnu naplatu. Na spomenuta će se dva prolaza postaviti antene
dometa stotinu metara, pa će vozila kroz naplatu moći prolaziti bez
zaustavljanja, vozeći 30 kilometara na sat.
U sklopu cestovnog prilaza Demerje grade se dva vozna traka uz
postojeći kolnik autoceste u smjeru Karlovac - Zagreb, zaustavni trak
te bankina. Ta će dogradnja biti fizički odvojena od kolnika autoceste
zelenim pojasom.
Postojeće naplatne kućice u Lučkom i dalje će se koristiti za
gotovinsko, a za one koji su u Demerju karticom platili cestarinu u
Lučkom će biti osigurana dva prolaza kroz koja će bez zaustavljanja
proći svojim automobilima. Vrijednost te investicije je 95 milijuna
kuna.
Plaćanje karticama
– Kroz naplatne kućice u Lučkom sada u jednom satu može proći 2.325
automobila, a Demerje će imati izlazni kapacitet od 9400 automobila u
jednom satu – objasnila je Vlatka Weiser, glasnogovornica ARZ-a. U
ljeto ove godine, kada se završi gradnja Demerja, kroz naplatne kućice
u jednome će satu moći proći čak 11.150 vozila, što je 4,8 puta više
nego sada.
U ARZ-u kažu kako vozači sve više uviđaju prednost plaćanja cestarine
karticama (ENC-om, bankovnim te kreditnim i smart karticama). Tako su
kartice 2006. godine u ukupnoj naplati cestarina imale udio od 26
posto, a lani čak 40 posto.
PROMET Prilaz Demerje smanjit će gužve pred ulazom u Zagreb za pet puta