Dođete u drive in ljekarnu ili fast food, dobijete ono što ste naručili, ali umjesto da vadite novčanik, jednostavno se odvezete dalje. No, račun ste ipak platili. Kako? Pomoću online platforme Plate Pay koja, koristeći tehnologiju očitanja i prepoznavanja registarskih oznaka automobila, omogućava plaćanje svih vrsta drive-through i drive-in usluga jednim klikom na mobitelu.
Jedan klik – i plaćenoStartup Factoryju
– Sustav povezuje tablicu vozila s profilom na koji ste se registrirali te unijeli broj svoga bankovnog računa i narudžba se automatski plaća. Samo morate potvrditi transakciju – objašnjava Lucija Iličić, koja je jučer u ime svoga tima ideju predstavila na ovogodišnjem, petomu 12. paviljonu Zagrebačkog velesajma. U predakceleracijskom programu koji provodi Zagrebački inovacijski centar (ZICER) ove godine sudjeluje 19 ekipa, koje će u sljedećih osam tjedana nizom predavanja i susreta razvijati svoje ideje.
Trajat će to do 3. prosinca, kada će se održati velika konferencija Zagreb Connect, a na njoj će biti proglašeno pet najuspješnijih timova, koji će podijeliti nagradni fond koji ove godine iznosi 550.000 kuna. Odnosno, 100.000 po timu te dodatnih 50.000 kuna za onaj pobjednički. A inovacije na kojima će raditi raznolike su i obuhvaćaju područja od sporta i glazbe do turizma, zdravlja, edukacije i visoke tehnologije. Neki od timova, poput eWenta, nude rješenja za bolju organizaciju događaja, a ekipa iz Naomija razvija virtualnu savjetnicu za mentalno zdravlje. Projekt Rollo, tim Ivana Šimatovića, kombinira tehnologiju i turizam pa je osmislio prvu hrvatsku verziju električnog romobila s nizom korisnih funkcija.
– Romobil je dizajniran tako da bude siguran u prometu. Opremljen je, naime, pokazivačima smjera i limitatorom brzine ako se vozi u zoni usporenog prometa. Dodali smo i zvuk da ga ostali sudionici u prometu mogu čuti – napominje Šimatović. Na njemu se može puniti i mobitel, na čijem se zaslonu pak ispisuju podaci o brzini i stanju baterije romobila.
– Cilj je ponuditi ih hotelima i kampovima za iznajmljivanje, a namjeravamo uspostaviti suradnju i s turističkim zajednicama – govori Šimatović. Ideju u području tehnologije razvija i ekipa Crop Shepherd, koja je osmislila robot za uklanjanje korova bez korištenja herbicida. Nanoing pak koristi 2D i nanotehnologiju za proizvodnju high-tech akceleratora i lokatora, a Deep Dive Blue okuplja ekipu profesionalaca koji žele proizvesti plovilo koje bi moglo zaroniti do dubine od 1000 metara. Josip Babić i članovi njegova tima odlučili su napraviti “dating” aplikaciju koja funkcionira poput Tindera ili Bumblea.
– No, dok se druge takve aplikacije fokusiraju na lajkove i klikove, mi promoviramo upoznavanje uživo. Tako, primjerice, za korespondenciju članova aplikacija šalje sugestije za odlazak na spoj, a kako smo prva zelena “dating” platforma, to su mjesta poput parkova – kaže Babić. Još jedna novotarija kod Iwi mobilne aplikacije, kako se zove, jest mogućnost “live monitoringa”.
– To znači da aplikacija, ako ste u društvu, prepoznaje da pokraj vas stoji netko tko je također koristi. Zavibrirat će i javiti vam, pa ako želite, možete započeti razgovor s tom osobom – kaže smiješeći se Babić.
Distanca, higijena, maske
Nisu polaznici Startup Factoryja zaboravili u kakvim se vremenima nalazimo pa su neki svoje umove upregnuli kako bi mogli pomoći onima koji se teško nose s koronakrizom. Situacijom su najviše zbunjeni najmlađi, napominje Vjeko Škarica, pa su zato on i članovi njegova tima osmislili edukativnu aplikaciju Medily s ciljem da kroz igru i zabavu objasne najmlađima stvari poput socijalnog distanciranja, osnova higijene, nošenja maski...
– Namijenjena je predškolcima do šest godina, a imamo neke moderne funkcije kakve se mogu vidjeti na Snapchatu i TikToku. Primjerice, djeca mogu crtati i ukrašavati maske na zaslonu mobitela te koristiti filtre da vide kako bi izgledale na licima – objašnjava Škarica.