Sudeći prema stajalištima šefova gradskih četvrti, plan gradonačelnika Milana Bandića da uvede naplatu parkiranja po cijelom gradu teško će se ostvariti. Osim što to smatraju nepotrebnim, u prilog im ide i Bandićevo obećanje da naplatu neće uvoditi mimo volje svojih sugrađana.
Građani nisu za?
– U našoj četvrti nema javnih parkirališta koja bi mogla doći pod naplatu, a još nismo dobili nijedan prigovor stanara iz zgrada da imaju problema s parkiranjem – kazao je Milan Draženović, predsjednik četvrti Donja Dubrava. Slične odgovore dobili smo i iz Stenjevca, Trešnjevke i Peščenice-Žitnjak
– U najvećem dijelu četvrti, kao što su Kozari bok i putevi, naplatu neće biti moguće uvesti jer nema javnih parkirališnih mjesta, a ne žale se ni stanari iz Folnegovićeva naselja, Volovčice i Borovja – istaknuo je Dragan Vučić, predsjednik četvrti Peščenica-Žitnjak.
Prema prijedlogu, naplata parkiranja uvela bi se od Čulinečke na istoku do Škorpikove na zapadu te parka prirode Medvednice na sjeveru do zagrebačke obilaznice na jugu. Tako bi u naplatu ušla Dubrava, Stenjevec, Gajnice, Špansko, Malešnica, Jankomir Vrapče, cijeli Novi Zagreb od Blata do Jakuševca. I dok se u većinu četvrti planira uvesti nova zona u kojoj će mjesečna stanarska karta stajati od 7 do 9 kuna, u većem dijelu Novog Zagreba bila bi treća zona, u kojoj je stanarska karta 30 kuna.
– Uveli smo naplatu u Sigetu i to nas je spasilo gužvi. Tada smo održali zbor građana i njih 99 posto bilo je za, a do danas nitko nije požalio – kazao je Jadranko Baturić, potpredsjednik četvrti Novi Zagreb-zapad. Dodao je da treba vidjeti je li opravdano naplatu uvoditi svuda te napomenuo da bi to građani sigurno podržali oko Arene Zagreb.
Miroslav Miličević, predsjednik četvrti Gornja Dubrava, smatra da je riječ o Bandićevu nametu.
– On ide politikom niske cijene, no računicom velikih brojeva. Izbori su daleko pa povlači takve poteze. No umjesto profita treba se boriti za egzistenciju građana – istaknuo je Miličević.
Trošak veći od koristi
Oglasio se i gradonačelnik i u svom stilu ponovio da će se poštovati volja građana.
– Gdje god se pokaže interes za uvođenje naplate, tamo će biti uvedena, a u kvartovima u kojima neće biti suglasja građana, to nećemo ni raditi – kazao je Bandić. Ističe i da mu cilj nije ekstraprofit, nego red jer su neki s periferije parkirali vozila na mjestu nekoga tko tu živi i nisu plaćali ništa.
Prometni stručnjak Ivan Dadić kaže da je rano za ozbiljne ocjene, no smatra da bi Grad mogao imati veće troškove od koristi.
– Naplatu treba uvesti tamo gdje nema dovoljno parkirališta, a ne u cijelom gradu. No ako je to odlučio Bandić, on će jasno snositi i posljedice – zaključio je Dadić.
>> Bandić želi proširiti naplatu na cijeli grad! Pogledajte kartu
Koliko ljudi uopće mora tražiti naplatu da nju ima smisla provesti? Ne bi li bilo logično da im treba natpolovična većina, a ne da Bandić nađe pet svojih koji će tražiti naplatu i da to onda posluži kao obrazloženje za maltretiranje svih.