Nedugo nakon što je Visoki upravni sud ukinuo isključivo pravo reklamiranja na javnim površinama i na nekretninama u vlasništvu Grada Zagreba tvrtki Zagreb plakat, koja je 51 posto u vlasništvu Zagrebačkog holdinga i 49 posto u vlasništvu Agrokora, Holding je odlučio prodati svoj udio.
Nije komunalna djelatnost
Za početak je raspisan javni poziv potencijalnim kupcima da daju ponudu, a bude li neka od njih financijski dobra, bit će raspisan i natječaj za prodaju.
Prodaja Zagreb plakata je očekivana jer je uprava tvrtke najavila da će se rješavati onih poslova koji nisu komunalna djelatnost, a unatoč tome što je tvrtka prošlu godinu završila s rekordnom dobiti od 5,4 milijuna kuna, u Holdingu ne očekuju čuda.
– Unatoč padu tržišta oglašavanja, ipak se nadamo ozbiljnim ponudama. No, o tome hoće li cijena biti prihvatljiva odlučit će zastupnici u Gradskoj skupštini, s obzirom na to da su oni ti koji odlučuju o promjeni vlasništva i udjelima u trgovačkim društvima u vlasništvu Grada, kazali su u Holdingu. Pravo prvokupa udjela Zagrebačkog holdinga u tvrtki Zagreb plakat ima Agrokor, no tek pod uvjetima najbolje ponude. U Agrokoru za sada o svojim planovima i mogućnošću stjecanja stopostotnog vlasništva tvrtke šute.
– Dok je proces u tijeku, nećemo ga komentirati, rekla je Anja Linić iz Agrokora. Uz Agrokor bi najozbiljniji kupac mogla biti tvrtka Europlakat koja je tužbom i ukinula monopol Zagreb plakata. U Europlakatu također, međutim, nisu htjeli reći jesu li za to zainteresirani.
No, prema neslužbenim procjenama, vrijednost Holdingove polovice je oko 27 milijuna kuna.
Žalba Ustavnom sudu
Podsjetimo, Gradska skupština u žalbi Ustavnom sudu pozvala se na kršenje Ustavom zajamčenih prava jedinica lokalne i područne samouprave jer je Upravni sud proglasio nezakonitom odluku Gradske skupštine iz 2008. godine kojom je oglašavanje na gradskom zemljištu i nekretninama proglašeno komunalnom, a ne tržišnom djelatnosti. Na taj način, Grad je pravo oglašavanja na javnim gradskim površinama i nekretninama dao isključivo Zagreb plakatu, dok su privatne tvrtke mjesto za oglašavanje morale pronalaziti isključivo na privatnim ili državnim parcelama, odnosno nekretninama.
>>Na izvanrednoj sjednici o ukidanju monopola Zagreb plakata
Hoće li ga kupiti netko rodbinski ili poslovno povezan s Kikašem ili Banditićem?