Pa ovo je svjetska priča! Kad je prije godinu dana na predstavljanju genijatora upravo ove riječi izgovorio Zvonimir Šostar, vjerojatno se nije nadao da će “čudesni stroj” koji čisti motore automobila i smanjuje tako emisiju štetnih plinova od 30 do 95 posto priča zaista i postati. Doduše ne svjetska, o uspjehu genijalnog projekta, kakvu je ravnatelj Nastavnog zavoda za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar” prizivao, već pomalo bizarna i puna nelogičnosti. Ali, idemo od početka.
Dodatna testiranja
U dvorište Zagrebačkih cesta prošlog su travnja pozvani apsolutno svi koji imaju kamere, fotoaparate i diktafone kako bi zabilježili, a onda i Zagrepčanima prenijeli revolucionarni projekt “Zagreb – zeleni grad”, čiju je okosnicu činio izum Petra Jončića. Genijator, objasnio je tada autor uređaja, iz destilirane vode proizvodi plin koji se kroz usis zraka ubacuje u vozilo. Vodena para otapa tvrdokorne naslage na motoru, čisti i dijelove motora do kojih se inače ne može doći, a emulzija koja se stvori izbaci se iz vozila mijenjanjem ulja.
– Sat vremena potrebno je da se očisti jedan automobil – pojasnio je tada izumitelj Jončić, koji je prije “očistio” i Šostarov BMW, gradonačelniku Milanu Bandiću, a on se, pak, složio sa svojim nekadašnjim pročelnikom za zdravstvo pa zaključio da je “to tek početak jednog velikog projekta”. Najavio je tad da će do kraja 2019. biti osnovani ekocentri u kojima će biti postavljeno 250 uređaja za čišćenje motora s unutarnjim izgaranjem, što je dovoljno da se sva vozila u Zagrebu pročiste jedanput godišnje. Jer to je čišćenje trebala biti obveza svakog Zagrepčanina i koštati 150 kuna, uz subvenciju Grada. Struka je prema genijatoru, podsjetimo, odmah izrazila skepsu jer nikakvo znanstveno istraživanje o učinkovitosti uređaja dotad nije napravljeno, a nas je sad zanimalo dokle je stigao projekt i koliko je ekocentara u godinu dana otvoreno. Pitali smo to u Gradu, budući da je on u projektu partner “Andriji Štamparu”, ali su nam ondje pojasnili da sva pitanja uputimo Zavodu. Pa i jesmo. Zanimalo nas je i koliko je motora dosad očišćeno genijatorom te za koliko se smanjila emisija štetnih plinova. Nakon 13 dana, od “Štampara” smo dobili odgovor u kojem su nam opet malo pojasnili što je projekt “Zagreb – zeleni grad”, da rade na ekokartama, a onda rekli i da su “poduzeta dodatna testiranja uređaja za dekarbonizaciju motora vozila, kako bi se otklonila svaka sumnja u njegovu učinkovitost, a koja je kod dijela javnosti postojala nakon predstavljanja uređaja”.
Autor kaže da će demantirati
Drugim riječima, nema ni ekocentara ni 250 najavljenih genijatora, a kako nam u pismenom odgovoru iz Zavoda kažu, “testiranja uređaja obavljena su na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu kod prof. dr. sc. Frane Barbira, a nakon toga i na Strojarskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu kod prof. dr. sc. Zorana Lulića”. Rezultate će, dodaju, uskoro objaviti, a “dosadašnji su obećavajući glede smanjenja emisije štetnih plinova i smanjenja potrošnje goriva”. O učinkovitosti genijatora raspitali smo se i kod profesora Lulića, koji je prije godinu dana među prvima posumnjao u uređaj.
– Istraživanje je naručeno, dakle pripada Štamparu, Gradu i nekim privatnim tvrtkama pa ga ne smijem komentirati. Oni će ga dobiti čim ga plate, pa će ga valjda i objaviti – kaže nam Lulić. Iz Grada, pak, neslužbeno doznajemo da su ispitivanja završena prije pola godine, ali sa Strojarstva nikako da ih pokupe.
– Da su rezultati povoljni, već bi se odavno objavili – da genijator ipak nije baš revolucija, kažu nam u Gradu. Sam izumitelj Petar Jončić rekao je jučer da će sve te navode uskoro demantirati neovisnim istraživanjima, a podsjetimo, za pilot projekt, odnosno čišćenje prvih sto vozila iz gradske blagajne izdvojeno je već 80 tisuća kuna.
Video: Bandić na bageru započeo radove na gradnji žičare
Ha ha ha !!! Genijator ???