Ovo je prvi događaj koji je sve ključne aktere iz segmenta održivosti okupio na jednom mjestu i kroz bogat program predstavio niz noviteta i inovacija, projekte zelenih entuzijasta ali i nagradio najbolje zelene projekte. Na čak 3500 metara kvadratnih Greencajt je uz zabavnu i gastro zonu, na expo zoni predstavio 30 zelenih inicijativa i projekata, a posjetitelji su sudjelovali u šest panel rasprava i 15 radionica. Prvi Greencajt ugostio je stručnjake i javne osobe poput Julija Domca, ravnatelja REGEA-e, Saše Cvetojevića, entuzijasta i ljubitelja električnih vozila, Dunju Mazzocco Drvar, klimatologinju, gradonačelnika Rijeke Marka Filipovića i brojne druge.
„Izuzetno smo zadovoljni vikendom iza nas i odazivom i interesom koji je publika pokazala za Greencajt festival. Znali smo da postoji zanimanje za ove teme, ali posebno smo ponosni jer smo na jednom mjestu predstavili i spojili ključne aktere iz domene zelenog i održivog, a reakcije publike samo potvrđuju kako je interes za ovakvim temama veliki i kako Greencajt i green.hr platforma trebaju nastaviti s pozicioniranjem ove tematike kao bitne za naše svakodnevne živote. Željeli smo spojiti institucionalni pristup i individualni angažman pojedinaca ili malih skupina pojedinaca i mogu reći da smo uspjeli u tome i da smo kreirali sasvim novi sadržaj za naše posjetitelje“, zaključio je nakon posljednjeg od tri dana festivala, direktor Greencajta Vinko Filipić. Brojka od 5000 posjetitelja tim je značajnija jer upravo je to broj sadnica koje će Greencajt u suradnji s Raiffaisen bankom posaditi u sklopu Borankine akcije pošumljavanja opožarenih područja.
Svaki posjetitelj je na ovaj način dao svoj doprinos ovoj hvalevrijednoj akciji, a posjetitelji su naučili i svladali niz drugih zelenih aktivnosti tijekom Greencajta. Tijekom tri dana festival su posjetili i brojni stručnjaci, javne osobe i poznati koji zagovaraju održivost kao jednu od temeljnih vrijednosti, a neki od njih su sudjelovali na zanimljivim panelima i radionicama. Razgovaralo se tako o gradovima budućnosti i kako riješiti dugogodišnje probleme nedostatka prostora i infrastrukture neophodne za razvoj zelenih javnih politika i projekata. Pričalo se i o električnim automobilima i trendovima te o potencijalnim hrvatske mreže punionica, a sve ljubitelje e-vozila obradovat će vijest da bar još neko vrijeme neće krenuti sustavna naplata na punionicama. Upravo je promet najveći generator emisija CO2, čak 29 posto, i trendovi se na ovom području mijenjaju doslovno iz godine u godinu.
No, tko će plaćati dugi niz godina industrijalizacije koja se sad mora transformirati prema novim zelenim standardima i je li održivost kompanija samo marketinški trik ili novi način poslovanja, zanimalo je veliki broj posjetitelja. Istraživanja pokazuju, istaknuli su sudionici na panelima, kako su upravo mlade generacije pokretači promjena i dostupnost informacija izuzetno utječe na informiranost javnosti zbog čega je odgovorno djelovanje i informiranje, kako privatnog, tako i javnog sektora, izuzetno važno. Zaokret je nužan i na strani javnih politika, ali ključna je akcija i stvaranje povoljne infrastrukture ako se žele ispuniti zadani ciljevi zelene tranzicije ekonomije i društva. Istaknuto je također kako je Hrvatska dosad napravila pozitivne korake u skladu s direktivama EU, a najviše se napravilo na polju energetike. Veći izazovi čekaju nas u poljoprivrednoj proizvodnju, prometnoj infrastrukturi i sustavima zbrinjavanja otpada.
Ovo je samo dio tema koje je u raspravama otvorio Greencajt koji u skladu s imenom ipak završava u pozitivnom tonu. Promjene na razini svijesti, ali i konkretne akcije, započele su na vrijeme, no, treba ubrzati njihov razvoj na području cijele države. Greencajt je upravo zato i nagradio inicijative i organizacije te pojedince koji su dali poseban doprinos u promicanju ovih tema, a u pet kategorija za GREEN PRIX nagrade natjecala su se 44 projekta.
Brojne trendseterice i zaljubljenice u modu svojom su kupovinom na #RETHINKFASHION by Perwoll modnom buvljaku u sklopu festivala napravile dobro djelo. 12 najboljih domaćih influencerica doniralo je svoje odjevne komade, a sav prikupljeni novac od prodaje donira se socijalnoj zadruzi Humana Nova.
Sve informacije i vijesti Greencajt festivala dostupne su na službenim kanalima Greencajt festivala:
Greencajt.hr
Green.hr Facebook
Green.hr Instagram