Ugroženi stariji i djeca

U 2019. već 20 naleta na pješake, četiri poginula

Prometna nesreća
Foto: Ivan Buvinić/Pixsell
17.01.2019.
u 12:43

Avenija Dubrovnik najproblematičnija je prometna točka u gradu.

Pješaci, a pogotovo djeca i starije osobe, najranjiviji su sudionici u prometu, a kako bi se spriječile nesreće u kojima stradavaju, trebali bi postati vidljiviji, ali i poštovati prometne propise. Sukus je to poruke koju je jučer uputila zagrebačka policija, i to nakon što su prezentirani porazni podaci za prvih 15 dana ove godine.

Preventivne akcije

Kako je kazao Tihomir Svatoš, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave zagrebačke, od početka godine u glavnome je gradu Hrvatske zabilježeno 20 naleta na pješake.

– U tim su nesrećama četiri osobe poginule, a 14 ih je bilo ozlijeđeno. Pritom su četiri osobe zadobile teže ozljede. Ilustracije radi, u istome razdoblju lani poginuo je jedan pješak. Od četiri ovogodišnje nesreće s poginulim pješacima, u dva navrata do pogibije je došlo nakon što su teretna vozila išla unatrag, a stradale su osobe imale oko 80 godina. Druge dvije nesreće s poginulim osobama dogodile su se na pješačkim prijelazima – rekao je Svatoš.

Konferencija o nesrećama u kojima su poginuli pješaci

Prometna nesreća
1/6

S obzirom na taj negativni trend, zagrebačka policija odlučila je apelirati na sve sudionike u prometu da se odgovornije ponašaju te je istovremeno pokrenula preventivne akcije. Jedna od njih bio je nadzor pješaka koji se provodio prošlog vikenda, a sljedeća policijska akcija tog tipa planirana je krajem mjeseca.

– U tom nadzoru evidentirali smo 135 prekršaja, od čega su 60 počinili vozači, a ostalo pješaci. Podsjećam da se pješaci koji ne poštuju prometne propise mogu novčano kazniti s 300 kuna, dok se prekršajne kazne za vozače kreću u rasponu od 500 do 2000 kuna – kazao je Svatoš.

Smanjiti rizike

Kao najproblematičniju gradsku prometnu točku za pješake Svatoš je istaknuo Aveniju Dubrovnik te je objasnio zbog čega.

– Riječ je o cesti s tri traka, a višetračne prometnice su uglavnom one na kojima pješaci stradavaju. U svim ovogodišnjim nesrećama s poginulim osobama bila je riječ o starijim ljudima koji u pravilu ne koriste pothodnike, što bitno utječe na njihovu sigurnost u prometu – naveo je Svatoš.

Marija Goatti, voditeljica Službe za izvještajnu analitiku i odnose s javnošću PU zagrebačke, istaknula je da prometna kultura svih sudionika u prometu smanjuje rizike koji dovode do nesreća te je navela da bi pješaci trebali biti vidljiviji što se, među ostalim, postiže i odijevanjem odjeće jarkih boja, dok bi vozači trebali biti oprezniji, posebice u blizini škola i vrtića.

Prošle su se godine na području PU zagrebačke dogodile 7833 nesreće u kojima je poginulo 55 osoba. Nesreća je bilo manje, no poginulih više no 2017.

Video - Zašto gore automobili u Zagrebu

Komentara 2

ZI
zip123
00:03 18.01.2019.

Kazne odredjivati po imovinskom statusu a ponavljanje kaznjavati teskim radom pa ti mileni daj gas ako ti se isplati.

SA
sapleti
07:22 18.01.2019.

Vratite na semafore treptajuće zeleno svjetlo. Na semafore u blizini škola ugraditi tajmere.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije