NOVI ZAGREB ISTOK

U Središću na bejzbol terenu gradit će školu

03.12.2008.
u 00:43

Gradska četvrt Novi Zagreb-istok spada u najjače urbanizirane u gradu. Nastala je nakon što je najpopularniji zagrebački gradonačelnik Većeslav Holjevac prešao Savu 1959. godine izgradivši Most slobode. Pomno isplanirane i sagrađene kvartove: Zapruđe, Utrine, Travno, Dugave, Sopot i Sloboština, gdje je postignut dobar balans stambenih naselja, javnih građevina i parkova novi GUP neće značajnije izmijeniti.

Jao Jakuševčanima!
Mala intervencija predviđena je tek u srcu Dugava, u prostoru omeđenim Ulicom sv. Mateja gdje će se širiti postojeća škola i sportski centar. Veća novost je i planirana izgradnja ogromnog parka između Sopota i Sloboštine. Središće je jedini kvart koji će znatno promijeniti izgled. Zapravo promjene su već počele početkom izgradnje Muzeja suvremene umjetnosti. Potpuna preobrazba dogodit će se nakon izgradnje brojnih stambenih i poslovnih zgrada između muzeja, Avenije Dubrovnik, Bundeka i starog Središća.

Ali i staro će se Središće promijeniti. Igralište za baseball zamijenit će osnovna i srednja škola unatoč željama brojnih investitora koji su na taj teren bacili oko želeći graditi veliki stambeno-poslovni kompleks. Na žalost stanovnika naselja Jakuševec odlagalište otpada na istome mjestu ostat će još 10 godina. Usprkos urbanistima koji su odlagalište otpada planirali zatvoriti i na tom mjestu izgraditi veliku zelenu oazu, odnosno zabavno-rekreativni tematski park. No, u njihove planove umiješali su se političari i pomakli rok za zatvaranje odlagališta otpada sa 2010. godine na 2018. godinu. Time je zapečaćena i sudbina prostora gdje je danas Sajam automobila. GUP-om je ondje predviđena velika poslovna zona, ali kako doznajemo, sve dok je odlagalište otpada na Jakuševcu pokraj njega umjesto poslovnih zgrada ostat će automobilsko sajmište.

Nova žila sjever-jug
Prometna mreža Novog Zagreba znatno će se izmijeniti. U planu je produljenje Avenije Većeslava Holjevca do obilaznice, Vatikanske do obale Save te preko mosta sve do Radničke. Sarajevska će postati jedna od glavnih prometnih žila grada, Višetračna avenija povezivat će središte grada preko Mosta mladosti i nadvožnjaka i Ranžirnog kolodvora te obilaznice s autocestom Zagreb-Sisak.



Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije