Kad se govori o hrvatskom turizmu, možda nije u prvom planu, ali Zagrebačka županija može se pohvaliti da je među hrvatskim regijama s najvećim rastom turističkog prometa. S 91.000 gostiju i 124.000 noćenja za prvih sedam mjeseci, ova godina tamošnjim domaćinima protječe 16, odnosno 17 posto bolje nego lani. Sve je poželjnija i strancima, kojih je u tom razdoblju bilo 67.000 – najviše Nijemaca! – i čak 20 posto više nego prije godinu dana. Da nema slučaja i da je porast turističkog prometa kontinuitet, potvrđuje i podatak o 79.000 turista i 150.000 noćenja u 2016., dakle prije samo osam godina, što je 2024. premašeno praktički već u prvim danima kolovoza. O jednodnevnim posjetiteljima nema evidencije, ali svatko tko je u zadnje vrijeme poželio vikendom otići na ručak u neki od tamošnjih restorana, saznao je da stol uglavnom treba rezervirati.
Dolaze i Amerikanci, Kinezi, Japanci
Zagrebačka okolica namjernika dočekuje slikovitim mjestašcima, prirodnim ljepotama, očuvanom baštinom, zanimljivim manifestacijama, mogućnostima aktivnog i zdravstvenog turizma te sve bogatijom ugostiteljskom ponudom. Zeleni zagrebački prsten za jadranske razmjere ima skromne smještajne kapacitete od 4510 kreveta u 16 hotela, jednom kampu te na brojnim OPG-ovima, domaćinstvima i kućama za odmor. Ali ta je brojka otprije pandemije narasla 25 posto i županija danas ima 1110 turističkih ležajeva više nego 2019. Također, nedavno je kod Vrbovca niknuo mali glamping kompleks s četiri kućice, "forest retreat", u najavi je gradnja kampova u Klinča Selu i nedaleko od Vrbovca, u Naftalanu nakon gradnje tri nova bazena pripremaju i proširenje smještajnih kapaciteta, jedan samoborski restoran trenutačno s dvije sobe za goste također planira proširenje... a smještajem svoju ponudu namjerava obogatiti i obitelj Korak, vlasnik prvog i zasad jedinog restorana s Michelinovom zvjezdicom na području Zagrebačke županije.
VEZANI ČLANCI:
– Našem području definitivno nedostaje smještajnih kapaciteta, i to kvalitetnijih. Konkretno kod nas, gosti koji dolaze iz Zagreba često ovise o javnom prijevozu ili taksiju, nekad ga čekaju i satima. To je vrlo nepraktično i da postoji smještaj, mnogi bi ostali prenoćiti – reći će Bernard Korak, chef istoimenog restorana nedaleko od Jastrebarskog.
– Da, razmišljamo o gradnji malog hotela nedaleko od našeg restorana. Moramo, kvalitetan restoran jednostavno mora pratiti kvalitetan smještaj i to bismo voljeli realizirati u petogodišnjem razdoblju – otkriva vlasnik Michelinove zvjezdice, koji u svom restoranu sa svega sedam stolova ugošćuje sve više stranaca, i to, uz Austrijance, Slovence, Nijemce, čak i Amerikance, Kanađane, Kineze, Japance...
Za Zagrebačku županiju chef Korak, u čiji su restoran do Michelinove zvjezdice stranci zalazili više slučajno, reći će da je mlada turistička destinacija, ali da se pomaci itekako vide. I to, što je još bolje, u smjeru zelenog i održivog. Naime, županija je od ožujka u društvu samo 600 destinacija u svijetu i samo još dvije u Hrvatskoj s oznakom Green Destination. Za taj certifikat turizam zagrebačkog prstena morao je zadovoljiti 80-ak kriterija, ali sada gosti znaju da se ovdje brižno pazi i njeguje domaće, zdravo, zeleno. I kvalitetno. Istina, kvaliteta košta pa je u dobrom restoranu teško dobiti kompletan objed za 30 eura. Ali pravi problem ipak nastaje tek kad nekvaliteta košta.
VEZANI ČLANCI:
– Stalo nam je svakako da ostanemo dostupni domaćim gostima, koji među jednodnevnim posjetiteljima i dominiraju. Osim prirode želimo očuvati i lokalni stil života, pri gradnji novih kapaciteta podržavamo održivost, u restoranima potičemo domaću hranu. Recimo, od 120 restorana na našem području 20-ak ih je već ozbiljno prigrlilo prakse održivosti – ističe neke od prednosti koje gost može očekivati direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ivana Alilović.
Prioritetni principi održivosti
– Apsolutno smo opredijeljeni za odgovorno upravljanje destinacijama na kontinuiranoj i održivoj osnovi, za zelenu ekonomiju i ekološke prakse, a i studije pokazuju da 76 posto putnika želi putovati na održiv način. Štoviše, 43 posto ih je spremno platiti i više za smještaj i destinacije certificirane kao održive – kaže I. Alilović, koja ne krije ambiciju županije da bude zelena boutique destinacija, a ističe i obilje raznih manifestacija u svako godišnje doba. Među ostalim, tako je prošloga vikenda Ivanić-Grad, u kojem su osmislili i netipičnu zanimljivost – labirint u kukuruzu, ugostio brojne posjetitelje na svojim wellbeing sadržajima na otvorenom. Cilj je bio, osim dobre zabave, osvještavanje brige o okolišu i vlastitom tijelu.
– Domaći gosti i dalje su nam najvažniji, broj jedan – poziva direktorica županijske TZ Zagrepčane, ali i sve druge, da što bolje upoznaju okolicu našega glavnoga grada.