KAKO JE PROŠAO ADVENT?

Ugostitelji: Promet nam je bio manji od 10 do 30 posto

Advet na Štrosu
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
1/6
08.01.2020.
u 10:41

Hotelijeri i iznajmljivači kažu pak da nisu imali bolji prosinac

Nikad bolje. Tako će, ako pitate hotelijere, hostelijere i iznajmljivače apartmana, oni opisati period Adventa. Počeo je nekoliko dana prije početka prosinca, trajao je 40 dana, a jučer je službeno završilo ovogodišnje izdanje. Smještajni kapaciteti pucali su po šavovima, naročito vikendima, a puni su bili i apartmani u predgrađu, i to gotovo cijelo vrijeme. Zbog velike potražnje ove godine digle su se cijene noćenja, i to dva do tri puta, pa se studio apartman u strogom centru, koji inače košta 40 do 50 eura, mogao iznajmiti za stotinu.

Čak 249 tisuća noćenja

Noćenje je poskupjelo i u luksuznom Esplanadeu, gdje su sobu s bračnim krevetom na internetskoj stranici Booking.com prije tri godine oglašavali za 800-tinjak kuna, a sad je cijena 1200 kn. Učinili su to, može se čuti, zbog prevelikog pritiska turista koji su u Zagreb htjeli doći baš u vrijeme Adventa. Potražnja, kaže Ivica Max Krizmanić, generalni direktor hotela Esplanade, raste u iz godine u godinu, posebice u periodu Adventa, stoga je logično da se cijene smještaja podižu.

– S obzirom na posebnost hotela Esplanade i visoku razinu usluge koju pružamo te visoke troškove koji iz toga proizlaze, smatramo da ima prostora za dodatno i opravdano podizanje cijena u budućnosti. Hotel je tijekom ovog Adventa ostvario veće prihode u segmentima noćenja te u odjelu hrane i pića u odnosu na lani – kazao je Max Krizmanić. Brojkama su zadovoljni i u zagrebačkoj Turističkoj zajednici, iz koje kažu da će s potpunim podacima za cijeli Advent u javnost izaći tek 13. siječnja, nakon što stignu sve prijave i odjave, a u prosincu su, kažu, zabilježili 132 tisuće dolazaka i 249 tisuća noćenja, što je više od pet posto porasta. Gužva je bila i na velikom klizalištu na Tomislavovu trgu, a osim što su večernji termini bili stalno rasprodani, ove godine bilo je više onih koji su se klizali ujutro.

Advet na Štrosu
1/6

– Prema broju prodanih ulaznica, ove godine klizalištem je prošlo 80.000 klizača – kaže Slavica Olujić Klapčić, vlasnica agencije Katapult promocija, koja organizira Ledeni park, Advent na Zrinjevcu i u Maksimiru. Sad kad Advent završi, potrebno je pet dana, dodaje, da se u prvotno stanje vrate lokacije u parku Zrinjevac i Maksimir, a za dva do tri tjedna staro lice pokazat će i Tomislavov trg.

Prevelik broj kućica

No zadovoljni baš i nisu ugostitelji koji, kako kaže Marin Medak, predsjednik Nezavisne udruge ugostitelja i jedan od ugostitelja na Adventu, bilježe deset do 30 posto manji promet.

– Prevelika su davanja za obveze koje nam nameću, ugostitelji koji za najam daju sto tisuća kuna moraju prodati tristotinjak porcija dnevno da bi ih pokrili. Usto, broj od 230 kućica je prevelik, trebalo bi ih biti 80 do 120 na maksimalno tri do četiri lokacije – kaže Medak, dodajući da se mora napraviti novi koncept raspodjele kućica. Na tu temu primio ga je i sam gradonačelnik Milan Bandić, koji je to obećao i učiniti. Najbolje je radilo, kaže, Fuliranje, a na Adventu su najviše trošili građani Zagreba i Hrvati koji su došli iz drugih gradova.

– Cijene su bile onakve kakve su u ostalim europskim gradovima. Nije ponuda skupa, nego su plaće male – zaključuje Medak.

>> Pogledajte video: Na Trgu Ante Starčevića nalazi se nova adventska lokacija, Reci Božić

Komentara 7

BE
Berlioz
12:19 08.01.2020.

Ove godine po prvi puta nisam bio na Adventu. Nisam bio jer su cijene bile bezobrazno visoke. Cijene su jednostavno bile previsoke za ono što dobiješ.

EX
ExZgb
17:25 08.01.2020.

Nisu cijene toliki problem nego se cjela.manifeatacija srozala u svakom pogledu a ionako su se ljudi zasitili toga jer nema nikakvih noviteta koji bi morali svake godine osvjeziti događaj...ovako se stalno gusla jedno te isto a i to je losijee i bezlicnije nego prije 2-3g...

KO
Kokoiduhovi
18:12 08.01.2020.

Je, čujte, mi sada imamo toliko visoke plaće, pa sve te neoporezive darove, zakaj bi tu lovu trošili na krameraj. Mi smo fino otišli u Wien, ne, i tak se rastrošili da je strašno; svakom ulaznica u Kunst muzej, kriška sacherice, fina kava MarijaTerezija i ode lova. Ne zanmo kak bumo kraj meseca dočekali, ne.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije