Prometni stručnjaci o krateru:

Umjesto obnove rotora sagraditi most na Jarunu i kod motela Plitvice

06.04.2016., Zagreb - Na krizanju Slavonske avenije i Marohniceve ulice odvijaju se radovi na sanaciji rupe koja se urusila u ponedjeljak navecer.  Photo: Anto Magzan/PIXSELL
Foto: Anto Magzan/Pixsell
1/5
07.04.2016.
u 13:06

Stručnjaci s Prometnog fakulteta tvrde da rupa na Slavonskoj koja je od utorka paralizirala cijeli grad govori i o neulaganju u prometnu infrastrukturu, oko čega se Grad Zagreb mora ozbiljno pozabaviti

Zagreb je od svih metropola na svijetu najgore prometno povezan, čemu svjedoči i to što je rupa na Slavonskoj od utorka paralizirala cijeli grad. Osim toga, Zagreb nema ni plan za upravljanje prometom u ovakvim situacijama, kada bi se on trebao aktivirati, a promet preusmjeriti na brojne alternativne pravce.

Ovakav stav iznijeli su stručnjaci s Prometnog fakulteta koji smatraju da se Gradska uprava napokon mora pozabaviti pravim ulaganjem u prometnu infrastrukturu.

Ove godine samo Radnička

– Umjesto skupe rekonstrukcije rotora, treba sagraditi most na Jarunu i pokraj motela Plitvice. Osim toga, neophodna nam je sjeverna obilaznica te denivelacija željezničke pruge kroz centar kako bi se grad mogao bolje povezati cestama sjever-jug – kazao je prometni stručnjak Željko Marušić. Dodao je da je Zagreb metropola s najmanje mostova iako podjednako građana živi s obje strane rijeke, što u izvanrednim okolnostima stvara kaos.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL/Borna Filic/PIXSELL

Foto: Luka Stanzl/Pixsell

Pročelnik odsjeka za gradski promet na Fakultetu prometnih znanosti Davor Brčić kazao je da se manjak infrastrukture može dobro kompenzirati uspostavljanjem sustava automatskog upravljanja prometom, na čemu se počelo raditi, no onda i stalo. Riječ je o sustavu kojim se uz videonadzor i brojače prometa reagira na vrijeme pa se vozila prije katastrofalnih gužvi preusmjerava na druge pravce.

– Ovog časa u gradu nije se moglo napraviti puno više jer nije izrađen ni projekt, nakon čega ga treba i postaviti na noge. Moramo stvoriti preduvjete da se može reagirati na vrijeme – rekao je Brčić.

Manjak infrastrukture može se dobro kompenzirati uspostavljanjem sustava automatskog upravljanja prometom, kojim se uz videonadzor i brojače prometa reagira na vrijeme pa se vozila prije katastrofalnih gužvi preusmjerava na druge pravce

Davor Brčić

Fakultet prometnih znanosti

S njim se slaže i prometni stručnjak Ivan Dadić, koji smatra da sustav treba osmisliti što prije i koristiti ga u rješavanju svakodnevnih prometnih problema, od nesreća do ovakvih težih slučajeva koji mogu pogoditi grad.

– Potrebni su nam i mostovi, ali i spajanje Ulice Prisavlje, koja bi sada odradila velik posao i smanjila gužve. Vidimo da nam je Slavonska nezamjenjiva jer nemamo za nju nikakvu alternativu – istaknuo je Dadić.

No da će savjeti stručnjaka još dugo ostati samo savjeti, svjedoči i gradski proračun iz kojeg će se ove godine ozbiljnije ulagati samo na Radničkoj cesti, gdje bi se trebao sagraditi nadvožnjak iznad pruge. Valja podsjetiti i da je posljednji nadvožnjak u gradu, čime se rješavaju gužve, sagrađen 2009. godine na križanju Slavonske i Ulice Ljudevita Posavskog u Sesvetama za 180 milijuna kuna.

Zamijenit će 50 m cijevi

Tako će Zagrepčani još godinama voziti neodgovarajućim prometnicama, a do sljedećeg petka morat će se naoružati i strpljenjem kako bi podnijeli gužve dok se ne sanira rupa na Slavonskoj. Brojne vozače iznenadilo je to što je rupa jučer bila zatrpana, no nakon nekoliko sati počelo je ponovno kopanje.

U Vodovodu su kazali da su rupu morali prvo zatrpati kako se cesta ne bi još više urušila zbog velikog prometa, zbog čega je i zabranjen promet kamionima te autobusima težima od pet tona.

– Sve se radi po projektu. Rupu smo morali zatrpati da se gradilište osigura, a sada ćemo otkopavati dio po dio, staviti zaštitne pilote i mijenjati oštećene cijevi. Gradilište se mora osigurati po propisima i nije riječ ni o kakvom nepotrebnom zatrpavanju i otkopavanju, već o zaštiti – kazali su u Vodovodu. Naveli su i da će zamijeniti 50-ak metara cijevi na dubini od šest metara, za što je potrebno i određeno vrijeme.

Komentara 38

SP
spremni0
14:27 07.04.2016.

Treba puno toga zgradit al najbitnije je radi šerbeđiji i vamiliji platit brijune svakog ljeta a to kaj nema imfrastrukture je manje bitno

CI
cipot1
14:41 07.04.2016.

Sve vi znate što treba.

DU
Deleted user
14:15 07.04.2016.

brojni sljemenski potoci su u podzemlju-vododerine sa provalijama i tunelima jer su nadsvođeni za desetinu prometa i opterećenja ....Ficlek marohnićeve od slavonske do prisavlja (cca200m) bio je "rekonstruiran" godinu dana a otvorenje se slavilo kao 200km autoputa....sada se vidi daa je i taj mizerni posao obavljen cukorpekarski......Brojna klizišta u podsljemenskoj zoni govore o tome na kakvoj su se tomboli dijelile dozvole za nebodere gdje se nekada ni šupe u štagljevi nisu smjeli graditi.......urušiti će se i zgrade tzv urbane vile kad tad i to zato jer su geomehanička istraživanja to utvrdila a na tim gudurama od lapora i ilovače su "rođeni" milijune "zaradili".......

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije