Zagreb je od svih metropola na svijetu najgore prometno povezan, čemu svjedoči i to što je rupa na Slavonskoj od utorka paralizirala cijeli grad. Osim toga, Zagreb nema ni plan za upravljanje prometom u ovakvim situacijama, kada bi se on trebao aktivirati, a promet preusmjeriti na brojne alternativne pravce.
Ovakav stav iznijeli su stručnjaci s Prometnog fakulteta koji smatraju da se Gradska uprava napokon mora pozabaviti pravim ulaganjem u prometnu infrastrukturu.
Ove godine samo Radnička
– Umjesto skupe rekonstrukcije rotora, treba sagraditi most na Jarunu i pokraj motela Plitvice. Osim toga, neophodna nam je sjeverna obilaznica te denivelacija željezničke pruge kroz centar kako bi se grad mogao bolje povezati cestama sjever-jug – kazao je prometni stručnjak Željko Marušić. Dodao je da je Zagreb metropola s najmanje mostova iako podjednako građana živi s obje strane rijeke, što u izvanrednim okolnostima stvara kaos.
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
Pročelnik odsjeka za gradski promet na Fakultetu prometnih znanosti Davor Brčić kazao je da se manjak infrastrukture može dobro kompenzirati uspostavljanjem sustava automatskog upravljanja prometom, na čemu se počelo raditi, no onda i stalo. Riječ je o sustavu kojim se uz videonadzor i brojače prometa reagira na vrijeme pa se vozila prije katastrofalnih gužvi preusmjerava na druge pravce.
– Ovog časa u gradu nije se moglo napraviti puno više jer nije izrađen ni projekt, nakon čega ga treba i postaviti na noge. Moramo stvoriti preduvjete da se može reagirati na vrijeme – rekao je Brčić.
Manjak infrastrukture može se dobro kompenzirati uspostavljanjem sustava automatskog upravljanja prometom, kojim se uz videonadzor i brojače prometa reagira na vrijeme pa se vozila prije katastrofalnih gužvi preusmjerava na druge pravce
Davor Brčić
Fakultet prometnih znanosti
S njim se slaže i prometni stručnjak Ivan Dadić, koji smatra da sustav treba osmisliti što prije i koristiti ga u rješavanju svakodnevnih prometnih problema, od nesreća do ovakvih težih slučajeva koji mogu pogoditi grad.
– Potrebni su nam i mostovi, ali i spajanje Ulice Prisavlje, koja bi sada odradila velik posao i smanjila gužve. Vidimo da nam je Slavonska nezamjenjiva jer nemamo za nju nikakvu alternativu – istaknuo je Dadić.
No da će savjeti stručnjaka još dugo ostati samo savjeti, svjedoči i gradski proračun iz kojeg će se ove godine ozbiljnije ulagati samo na Radničkoj cesti, gdje bi se trebao sagraditi nadvožnjak iznad pruge. Valja podsjetiti i da je posljednji nadvožnjak u gradu, čime se rješavaju gužve, sagrađen 2009. godine na križanju Slavonske i Ulice Ljudevita Posavskog u Sesvetama za 180 milijuna kuna.
Zamijenit će 50 m cijevi
Tako će Zagrepčani još godinama voziti neodgovarajućim prometnicama, a do sljedećeg petka morat će se naoružati i strpljenjem kako bi podnijeli gužve dok se ne sanira rupa na Slavonskoj. Brojne vozače iznenadilo je to što je rupa jučer bila zatrpana, no nakon nekoliko sati počelo je ponovno kopanje.
U Vodovodu su kazali da su rupu morali prvo zatrpati kako se cesta ne bi još više urušila zbog velikog prometa, zbog čega je i zabranjen promet kamionima te autobusima težima od pet tona.
– Sve se radi po projektu. Rupu smo morali zatrpati da se gradilište osigura, a sada ćemo otkopavati dio po dio, staviti zaštitne pilote i mijenjati oštećene cijevi. Gradilište se mora osigurati po propisima i nije riječ ni o kakvom nepotrebnom zatrpavanju i otkopavanju, već o zaštiti – kazali su u Vodovodu. Naveli su i da će zamijeniti 50-ak metara cijevi na dubini od šest metara, za što je potrebno i određeno vrijeme.
Treba puno toga zgradit al najbitnije je radi šerbeđiji i vamiliji platit brijune svakog ljeta a to kaj nema imfrastrukture je manje bitno