Zagrebački vozači već godinama upozoravaju na samovolju pauk-službe. Odlučili smo na terenu provjeriti koji je princip rada pauka, koji godišnje uprihodi više od 23 milijuna kuna, što je oko 16 posto ukupnih prihoda od blizu 200 milijuna kuna. Jesu li istinite tvrdnje da “lešinare” dokle god ne nađu prikladnu žrtvu – čini se da jesu.
Rade bez naloga?
Večernjakova istraga trajala je tri dana, a nagledali smo se štošta. Prije svega, zaključili smo kako pauk ne izlazi isključivo na dojavu policije ili prometnih redara – kako tvrde u Zagrebparkingu. Tako smo odmah prvo jutro prisustvovali “lešinarenju” na Savici. Naime, vozač pauka najprije se dovezao do Autobusnog kolodvora, no nakon kratkog razgovora sa suradnikom odustao je od dizanja nepropisno parkiranog vozila i uputio se preko Radničke prema Hvarskoj ulici, gdje su digli srebrnu Astru osječkih tablica. Pola sata kasnije vratili su se u Strojarsku, s 1000 kuna vrijednim ulovom. Kako se ne bi previše umorio, suvozač je otišao na jednosatni odmor u obližnji kafić Vega, prepun djelatnika Zagrebparkinga, prepoznatljivim po plavo-žutim odorama. Za “pauze” u bazu je pristiglo 14 vozila, a s njima i zarada od 14 tisuća kuna, što i nije loša satnica.
Brza zarada
Krenulo je drugo poluvrijeme. Ponovno u Hvarskoj. Sve nam se više činilo da naloga za dizanje nema.
Odlučili smo odabrati novu ekipu. Nakon “obilaska” Poglavarstva, krenuli su prema Novom Zagrebu. Kod Bundeka su kratko stali, no nisu digli skupocjenu limuzinu. Nakon gotovo 40 minuta potrage po cijelom Novom Zagrebu, uspjeli su obaviti svoj zadatak, dignuvši srebrnu Corsu ispred kvartovskog dućana. Sljedeći dan pauk je gotovo dva sata bez cilja “lutao” po Kaptolu, Šalati i Mirogoju, no bez uspjeha, bio je to loš dan. Međutim, došlo je i “naših pet minuta”. Pauk se zaputio iz Strojarske na Prisavlje. Nakon kratkog dogovora radnici su odlučili počistiti aute, parkirane napola na šetnici nedaleko od ulaza u HRT. Uzme li se u obzir kako je bilo dovoljno mjesta za prolazak auta, a kamoli za kolica, pješake, bicikliste, nije jasno zašto se krenulo u čistku na takvom mjestu. Za vrijeme intervencija, napravili su dvije ture. Bilo bi ih još i više da nas nisu primijetili i slikali, vjerojatno kako bi nas “pohvalili” nadređenima. Sljedeća intervencija koju smo pratili dogodila se u Miramarskoj, gdje su djelatnici u roku od 45 minuta počistili čak tri automobila i time oborili rekord efikasnosti.
Sve u svemu, najunosniji biznis u gradu i dalje cvjeta, a 115 djelatnika pauk-službe sigurno se neće naći na popisu “tehnološkog” viška Holdinga. Istraživanje je dokazalo kako naloga za dizanje vjerojatno nema, no prihodi se i dalje povećavaju.
Partijaši nastavljaju pljačku. To im je u krvi!