Advent u Zagrebu najbolji je u Europi! Na prvo mjesto postavio ga je nezavisni portal European Best Destination, i to u konkurenciji dvadeset gradova, među kojima su destinacije već dobro poznate po božićnim sajmovima i atmosferi u blagdansko vrijeme.
“Prešišao” je tako i Beč, čiji božićni sajam korijene vuče još iz 13. stoljeća, a koji su Zagrepčani donedavno masovno pohodili. Beč se, naime, našao tek na 11. mjestu, a odmah iza Zagreba su Strasbourg, Aachen, Colmar i Bruxelles. Ova prestižna nagrada u turizmu jednaka je onoj svjetskog prvaka u nogometu, a Zagreb je dobio točno 29.901 od ukupno 101.703 glasa. U posljednjih deset dana glasali su čitatelji portala iz 176 država svijeta.
Advent u Zagrebu tako će dobiti titulu najboljeg za cijelu 2016. godinu, tijekom koje će se moći koristiti logom ove nagrade, a portal će dijeliti vijesti, fotografije i videa Turističke zajednice grada Zagreba. Puno to znači kad se pogledaju brojke – na portalu je registrirano više od 2,5 milijuna putnika, a samo na društvenim mrežama imaju više od 70.000 pratitelja.
– Ovo je nagrada za godine truda i rada. Nastojimo stalno biti prisutni na turističkim sajmovima, snimili smo i novi promotivni film, a upravo zbog ovog postignuća Advent u Zagrebu, zajamčeno, sljedeće će godine biti još bolji – rekla je Martina Bienenfeld, direktorica TZ Zagreba.
Ove su godine sklopili ugovor i s Turkish Airlinesom, koji je postao službeni avioprijevoznik Adventa, pa strance do Zagreba prevozi tijekom cijelog prosinca po 20 posto nižoj cijeni. Veliki je bum Advent u Zagrebu doživio još lani, nakon što je na Trg kralja Tomislava postavljeno veliko klizalište. Unatoč kritikama povjesničara umjetnosti kako se uništava ta kulturnopovijesna cjelina, Zagrepčani su pohrlili u Ledeni park. Sagradili smo ga po uzoru na Beč, a sada će, po svemu sudeći, Bečani na advent – u Zagreb.
💫 #Zagreb elected best Christmas market 2016! Congrats @zagreb_tourist 🏆 Results : https://t.co/g2TzOlQ06K pic.twitter.com/LleIfKmda6
— Best Destinations (@ebdestinations) December 11, 2015
Ovo nije loše za turizam. Konkurencija nije bila bezazlena i bez obzira na koji način se pobjedilo, ima koristi i smisla... Koliko se isplati za praznike dovesti strane turiste dobro se vidjelo s navijačima Bayerna neki dan, koji su pojeli i popili sve što se moglo...