Plan za oporavak

ZET se izdvaja iz Holdinga i račune će polagati izravno - Bandiću

06.12.2013., Zagreb - Zbog pada napona jutros je doslo do zastoja tramvaja u Dubravi. Do uspostave prometa vozili su autobusi. Photo: Patrik Macek/PIXSELL
30.05.2014.
u 13:00

Dosad je već iz tvrtke otišlo 500 ljudi, a njih 20 dobilo je otkaz

Zagrebački električni tramvaj uskoro će se izdvojiti iz Zagrebačkog holdinga i ubuduće će funkcionirati kao samostalno poduzeće. Tako će nakon osam godina suživota u Holdingu čelništvo ZET-a račune polagati izravno gradskoj upravi i gradonačelniku Milanu Bandiću.

Milijunske subvencije

– ZET se svakako sufinancira iz gradskog proračuna, a budući da je riječ o velikoj tvrtki, nema razloga da ne funkcionira sam za sebe – kazala je Mirka Jozić, pročelnica za gospodarstvo. Na taj način, objasnila je, tvrtka će se lakše restrukturirati kako bi stala na zdrave noge. Ovakvim raspletom zadovoljni su i u Holdingu jer više neće morati novčano pomagati tvrtku koja je svake godine stvarala veliki minus pa će tvrtke dobitaši novac moći iskoristiti za unapređenje svojih usluga.

Prijašnjih godina Grad je ZET-u uplaćivao oko 750 milijuna kuna subvencije, koliko se planira uložiti i u 2014., no može se očekivati da će se, uz štednju unutar tvrtke, i taj iznos morati povećati kako bi se minus smanjio. Naime, ZET-u je za poslovanje 2012. trebalo 1,5 milijardi kuna godišnje, a prema dosadašnjem modelu, manje od 300 milijuna zaradili su od prodaje karata.

Niže cijene uskoro

Da su ZET-u potrebne hitne promjene od prvog dana dolaska na čelo Holdinga najavljivao je i Slobodan Ljubičić. Jedan od prvih poteza bilo mu je ukidanje kupnje karata SMS-om , što su putnici zloupotrebljavali, a ubrzo potom najavljene su i strože kontrole kako bi se povećao prihod. Nedavno su iz ZET-a najavili pojačane kontrole u tramvajima gdje je švercanje najveće, dok u autobusima kontrolu karata već obavljaju sami vozači prilikom ulaska putnika.

Do početka ljeta očekuju se i niže cijene karata, čime se dodatno planira motivirati građane da kupuju karte, ali da javni prijevoz koriste i oni koju su to izbjegavali baš zbog cijene. S planom za budućnost ZET-a upoznat je i Ante Jelić, čelnik Sindikata vozača u kome se nalazi najveći dio zaposlenih.

Smatra da je Holding prevelik sustav za bilo kakvu modernizaciju i promjene te da se previše vremena gubi na odluke koje moraju proći nekoliko uprava.

– Plan je napraviti sposobno i dobro poduzeće koje može normalno funkcionirati na tržištu iako je svima jasno da ZET nikada neće moći živjeti samo od prodaje karata i bez subvencije grada – istaknuo je Jelić. Dodao je da su prvi pomaci prema štednji već napravljeni te je 500 osoba tvrtku napustilo, a njih 20 otpušteno je zbog lažnih diploma i svjedodžbi.

Komentara 8

LS
Lovro So
16:35 30.05.2014.

Veli sindikalac da ZET nikada neće moći živjeti bez subvencija grada, e pa živjeli bi vi bez subvencija da si skrešete plaće koje koliko čujem se kreću oko 7 000kn i više.

Avatar pavo24
pavo24
15:16 30.05.2014.

ZET-ovi zaposlenici trebaju imati prosječne radničke plaće (5000kn) pa neće biti u minsu.

AZ
And_ZAGI
15:47 30.05.2014.

Ma taj ZET je fakat skupa igračka. Možda bi trebale nekakve stručne službe razmisliti da se neke tramvajske linije ukinu odnosno ostave samo one linije u centru grada, a ove koji idu kroz npr. Vukovarsku aveniju ukinuti i umjesto tračnica tamo napraviti nove trake za automobile odnosno ZET-ove autobuse. Višak tramvaja prodati i mislim da bi se troškovi i subvencije za ZET dugoročno smanjili.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije