Novi model naplate prijevoza testno uvodi ZET od sljedećeg mjeseca. Riječ je o M-prijevozu kojim žele stati na kraj švercanju i onemogućiti dijeljenje jedne SMS-om kupljene karte putem Facebooka, a na koju se onda vozi veći broj građana. Ipak, novi model ne znači odmah i ukidanje kupnje karte putem SMS-a.
Zloupotrebe
– Svjesni smo sve modernijih zloupotreba sustava, no zadržavamo mogućnost kupnje karte putem SMS-a iz dva razloga – komfor putnika koji taj servis koriste odgovorno, a drugo je znatan broj prodanih karata – objašnjava Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.
Naime, mjesečno se putem SMS-a kupi više od 200 tisuća karata, što je ZET-u zarada od dva milijuna kuna. Novi model funkcionirat će na sljedeći način – svaki će putnik dobiti vrijednosnu kartu sa svojim PIN-om. Pri slanju poruke više se neće upisivati ZG, već jedinstveni broj s vrijednosne karte.
– Nakon što se pošalje broj s kartice, korisnik će se za ulaska u vozilo i registrirati svojom karticom na postojećim uređajima. Kontrolor tako ubuduće više neće pregledavati mobitel, već PIN s vrijednosne karte – objašnjava Tomislav Jurić.
Cijena ostaje ista
Još nije definirano hoće li vrijednosna karta s PIN-om biti besplatna iako najvjerojatnije hoće, kao ni gdje će se moći preuzeti.
– U svakom slučaju, novi princip nećemo uvesti odmah, već će biti prijelazno razdoblje u kojem će se karta moći kupiti i putem SMS-a i putem usluge M-prijevoz – dodaje Jurić.
A čim testni period pokaže dobre rezultate, i službeno će početi M-prijevoz.
Također, cijena prijevozne karte ostaje ista. Dakle, 12 kuna na kiosku, 12 kuna putem SMS-a ili M-prijevoza i 15 kuna ako se karta kupi u tramvaju ili autobusu.
Pa vrijednosnu moras platit unaprijed, a ovo ne moras. Vrlo je jednostavno.